progesteron
Någon här som tagit progesteron på grund av upprepande missfall? Hur gick de? När började ni ta de? Inte krämen . Är de skillnad på krämen eller tabletterna ?
Någon här som tagit progesteron på grund av upprepande missfall? Hur gick de? När började ni ta de? Inte krämen . Är de skillnad på krämen eller tabletterna ?
Lutinus ska användas i slidan. Använd medföljande pinne.
Stoppa inte in den nån annanstans.
Om man tycker det är kladdigt så kan man använda trosskydd.
Fick du inte instruktioner från din läkare? Vad som står på nätet är ju inte vad din läkare sagt eller vad som står i bipacksedeln. Ja, du ska ta den i slidan och ingen annanstans. Om det är Lutinus?
Finns progesteron som man tar oralt med vet jag, men Lutinus är väl vanligaste man brukar få.
Är det Lutinus eller Utrogestan din progesteron medicin heter?
Om det är Lutinus du använder, så läs gärna bruksanvisningen här:
Fass
www.fass.se/LIF/product&nplId=20080410000061
När det gäller medicin generellt, följ bruksanvisningen
eller vad din doktor har skrivit på ordinationen och inget annat.
Hoppas det går bra för dig.
Är det Lutinus eller Utrogestan din progesteron medicin heter?
Om det är Lutinus du använder, så läs gärna bruksanvisningen här:
Fass
www.fass.se/LIF/product&nplId=20080410000061
När det gäller medicin generellt, följ bruksanvisningen
eller vad din doktor har skrivit på ordinationen och inget annat.
Hoppas det går bra för dig.
Natta
Grattis till bäbisen :D
haha rolig diskussionen kring slida/ändtarm här haha :P
Kan vara förvirrande ibland det där .
Natta - För mig som är lite okunnig- Varför tar man Trombyl?
Är detta endast aktuellt vid IVF eller även vid insemination, har du någon koll?
Tacksam för alla svar
Natta
Grattis till bäbisen :D
haha rolig diskussionen kring slida/ändtarm här haha :P
Kan vara förvirrande ibland det där .
Natta - För mig som är lite okunnig- Varför tar man Trombyl?
Är detta endast aktuellt vid IVF eller även vid insemination, har du någon koll?
Tacksam för alla svar
Okej . Jag har fått tabletter som jag ska ta vid ägglossning . Har 8 missfall i baken nu. Tar även fragminsprutor å trombyl och prednisolon och il-dropp. Å nu börja med progesteron . Jag går hos en privat i Stockholm som håller på med immunförsvaret . Vad går ni då?
Hej
Tyvärr har jag inte blivit gravid än. Sexar på å hoppas .. har aldrig gått så länge utan att bli gravid. Jag tycker hon är toppen .. har gjort dropp 4 gånger vid ägglossning . Men inte tagit sig . Är värt att går till Marie . Hat fortsatt med allt tills jag vet att jag inte blivit gravid . Slutat å sen börjat ugn i hopp om att de ska funka ..
Håller tummarna för er med