• mli01

progesteron

Någon här som tagit progesteron på grund av upprepande missfall? Hur gick de? När började ni ta de? Inte krämen . Är de skillnad på krämen eller tabletterna ?

• Svar på tråden progesteron
  • UndrandeSökare

Lutinus ska användas i slidan. Använd medföljande pinne.
    Stoppa inte in den nån annanstans.
    Om man tycker det är kladdigt så kan man använda trosskydd.

• mli01
    Nykär15 skrev 2017-02-02 09:10:20 följande:
    Skojar du?? De ska väl bara tas i slidan ändå?? Vilken sort?
    På fertilitetsguiden står de att tar man ändöppningen på morgonen sitter den kvar bättre .

Men då ska jag alltså ta i slidan ?
  • Nykär15
    mli01 skrev 2017-02-02 12:57:33 följande:
    På fertilitetsguiden står de att tar man ändöppningen på morgonen sitter den kvar bättre .

Men då ska jag alltså ta i slidan ?

Fick du inte instruktioner från din läkare? Vad som står på nätet är ju inte vad din läkare sagt eller vad som står i bipacksedeln. Ja, du ska ta den i slidan och ingen annanstans. Om det är Lutinus?

Finns progesteron som man tar oralt med vet jag, men Lutinus är väl vanligaste man brukar få.

• UndrandeSökare

Är det Lutinus eller Utrogestan din progesteron medicin heter?

Om det är Lutinus du använder, så läs gärna bruksanvisningen här:
    Fass
    www.fass.se/LIF/product&nplId=20080410000061

När det gäller medicin generellt, följ bruksanvisningen
    eller vad din doktor har skrivit på ordinationen och inget annat.
    Hoppas det går bra för dig.

• mli01
    UndrandeSökare skrev 2017-02-02 16:03:53 följande:

Är det Lutinus eller Utrogestan din progesteron medicin heter?

Om det är Lutinus du använder, så läs gärna bruksanvisningen här:
    Fass
    www.fass.se/LIF/product&nplId=20080410000061

När det gäller medicin generellt, följ bruksanvisningen
    eller vad din doktor har skrivit på ordinationen och inget annat.
    Hoppas det går bra för dig.

Ja de är lutinus
  • Loppan6

Natta  
     Grattis till bäbisen :D

haha rolig diskussionen kring slida/ändtarm här haha :P
    Kan vara förvirrande ibland det där .

Natta - För mig som är lite okunnig- Varför tar man Trombyl?
    Är detta endast aktuellt vid IVF eller även vid insemination, har du någon koll?

Tacksam för alla svar

• Nykär15
    Loppan6 skrev 2017-02-02 23:46:05 följande:

Natta  
     Grattis till bäbisen :D

haha rolig diskussionen kring slida/ändtarm här haha :P
    Kan vara förvirrande ibland det där .

Natta - För mig som är lite okunnig- Varför tar man Trombyl?
    Är detta endast aktuellt vid IVF eller även vid insemination, har du någon koll?

Tacksam för alla svar

Jag får med Trombyl, det är blodtunnande och motverkar blodproppar på ex moderkakan. Ges gärna om man haft upprepade missfall, vilket vi har haft. Vi gör varken IVF eller insemination utan stimuleras i egen cykel.
  • Upprepade missfall
    mli01 skrev 2017-01-26 19:48:00 följande:

Okej . Jag har fått tabletter som jag ska ta vid ägglossning . Har 8 missfall i baken nu. Tar även fragminsprutor å trombyl och prednisolon och il-dropp. Å nu börja med progesteron . Jag går hos en privat i Stockholm som håller på med immunförsvaret . Vad går ni då?

Hej, väldigt nyfiken på hur det har gått för dig sen du började med alla medicinerna. Såg i en annan tråd att du går hos Marie på fertilitetsplus. Vi har funderat på att oxå vända oss till henne, så det vore skönt att höra hur det gått för andra som träffat henne utan att först behöva utredas utomlands. Vi har inte råd med utomlandsutredning så vi försöker hitta alla allternativ vi kan här i Sverige.

Har du fått något + eller missfall sen du började med medicinerna, och har du fortsatt med il-dropp och allt sånt under en tid eller testade du bara en månad? Håller verkligen tummarna att det ska ha gått vägen för er tillslut, jag är "bara" uppe i 4 missfall än så länge o jäklar vad uppgiven och förkrossad man blir varenda gång. Vill imte ens tänka mig att behöva genomlida det dubbla! :(
  • mli01
    Upprepade missfall skrev 2017-04-27 11:55:48 följande:
    Hej, väldigt nyfiken på hur det har gått för dig sen du började med alla medicinerna. Såg i en annan tråd att du går hos Marie på fertilitetsplus. Vi har funderat på att oxå vända oss till henne, så det vore skönt att höra hur det gått för andra som träffat henne utan att först behöva utredas utomlands. Vi har inte råd med utomlandsutredning så vi försöker hitta alla allternativ vi kan här i Sverige.

Har du fått något + eller missfall sen du började med medicinerna, och har du fortsatt med il-dropp och allt sånt under en tid eller testade du bara en månad? Håller verkligen tummarna att det ska ha gått vägen för er tillslut, jag är "bara" uppe i 4 missfall än så länge o jäklar vad uppgiven och förkrossad man blir varenda gång. Vill imte ens tänka mig att behöva genomlida det dubbla! :(
    Hej
    Tyvärr har jag inte blivit gravid än. Sexar på å hoppas .. har aldrig gått så länge utan att bli gravid. Jag tycker hon är toppen .. har gjort dropp 4 gånger vid ägglossning . Men inte tagit sig . Är värt att går till Marie . Hat fortsatt med allt tills jag vet att jag inte blivit gravid . Slutat å sen börjat ugn i hopp om att de ska funka ..

Håller tummarna för er med
  • Upprepade missfall
    mli01 skrev 2017-04-27 22:27:19 följande:

Hej

Tyvärr har jag inte blivit gravid än. Sexar på å hoppas .. har aldrig gått så länge utan att bli gravid. Jag tycker hon är toppen .. har gjort dropp 4 gånger vid ägglossning . Men inte tagit sig . Är värt att går till Marie . Hat fortsatt med allt tills jag vet att jag inte blivit gravid . Slutat å sen börjat ugn i hopp om att de ska funka ..

Håller tummarna för er med

Åh vad synd :( Vet att en del i atentråden haft samma problem, och att någon nämnde att il-dropp tydligen kan fungera som p-piller för vissa. Minns inte vad de handlade om, bara kom o tänka på det när du sa att det inte brukar vara såhär svårt för er! Du kanske ska ställa den frågan i atentråden, för de är ju en ganska intressant detalj att ta hänsyn till om det är så att det inte verkar gå alls efter ni börja med il-dropp. Vet inte hur de personerna löst det då, om de börjat senare med droppet istället kanske.

Tack, just nu har vi en paus då man upptäckt blödningar i magen på mig. Inväntar utredning för det o misstänker väl att det är en tarmsjukdom då jag haft problem till och från större delen av livet. Finner man det så är det ju iaf mycket möjligt att det är därför jag får missfall gång på gång. Hoppas få komma på undersökningen snart för de känns så jäkla jobbigt att inte ens få försöka just nu!
Svar på tråden progesteron