Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

progesteron

mli01 skrev 2017-01-26 19:48:00 följande:

Okej . Jag har fått tabletter som jag ska ta vid ägglossning . Har 8 missfall i baken nu. Tar även fragminsprutor å trombyl och prednisolon och il-dropp. Å nu börja med progesteron . Jag går hos en privat i Stockholm som håller på med immunförsvaret . Vad går ni då?

Hej, väldigt nyfiken på hur det har gått för dig sen du började med alla medicinerna. Såg i en annan tråd att du går hos Marie på fertilitetsplus. Vi har funderat på att oxå vända oss till henne, så det vore skönt att höra hur det gått för andra som träffat henne utan att först behöva utredas utomlands. Vi har inte råd med utomlandsutredning så vi försöker hitta alla allternativ vi kan här i Sverige.

Har du fått något + eller missfall sen du började med medicinerna, och har du fortsatt med il-dropp och allt sånt under en tid eller testade du bara en månad? Håller verkligen tummarna att det ska ha gått vägen för er tillslut, jag är "bara" uppe i 4 missfall än så länge o jäklar vad uppgiven och förkrossad man blir varenda gång. Vill imte ens tänka mig att behöva genomlida det dubbla! :(
  • Upprepade missfall
    mli01 skrev 2017-04-27 22:27:19 följande:

Hej

Tyvärr har jag inte blivit gravid än. Sexar på å hoppas .. har aldrig gått så länge utan att bli gravid. Jag tycker hon är toppen .. har gjort dropp 4 gånger vid ägglossning . Men inte tagit sig . Är värt att går till Marie . Hat fortsatt med allt tills jag vet att jag inte blivit gravid . Slutat å sen börjat ugn i hopp om att de ska funka ..

Håller tummarna för er med

Åh vad synd :( Vet att en del i atentråden haft samma problem, och att någon nämnde att il-dropp tydligen kan fungera som p-piller för vissa. Minns inte vad de handlade om, bara kom o tänka på det när du sa att det inte brukar vara såhär svårt för er! Du kanske ska ställa den frågan i atentråden, för de är ju en ganska intressant detalj att ta hänsyn till om det är så att det inte verkar gå alls efter ni börja med il-dropp. Vet inte hur de personerna löst det då, om de börjat senare med droppet istället kanske.

Tack, just nu har vi en paus då man upptäckt blödningar i magen på mig. Inväntar utredning för det o misstänker väl att det är en tarmsjukdom då jag haft problem till och från större delen av livet. Finner man det så är det ju iaf mycket möjligt att det är därför jag får missfall gång på gång. Hoppas få komma på undersökningen snart för de känns så jäkla jobbigt att inte ens få försöka just nu!
  • Upprepade missfall
    UndrandeSökare skrev 2017-04-29 11:28:30 följande:

Hej ! Det var jag som skrev i Atentråden att Intralipiddropp fungerar som p- piller för mig. Jag bli jättelätt gravid annars, men aldrig under det halvår då jag tog IL-dropp. Sen första månaden utan dropp- gravid direkt ! Den månaden började jag med droppet samma dag jag plussade på stickan, men missfall ändå. Så IL-dropp kan vara förhindrande för vissa !!!

Nu gör jag istället dubbeldonation med PGS hos AvaRiga och använder inget dropp alls. Plussade nyligen och allt verkar gå bra. Hcg var 51700 nu i veckan. Jag använder trombyl, blodförtunnande sprutor och kortisontabletter bara !

Ja just det så var det. Men din mans spermier hade väl nån DNA-skada som skulle resultera i missfall oavsett medicinering? Så för andra kanske det är bra att börja med IL från pluss ändå
  • Upprepade missfall
    Upprepade missfall skrev 2017-04-29 12:04:47 följande:

Ja just det så var det. Men din mans spermier hade väl nån DNA-skada som skulle resultera i missfall oavsett medicinering? Så för andra kanske det är bra att börja med IL från pluss ändå

Grattis till att det äntligen verkar gå vägen förresten. Vilken vecka är du i nu?
  • Upprepade missfall
    UndrandeSökare skrev 2017-04-29 19:38:24 följande:

Tack för grattis, är i v.7 nu. Jag har koagulationssjukdom och mannen fel på spermierna.

Jag har läst om andra också där intralipiddropp inte funkade, och de körde utan il och fick barn. Kortison verkar vara en viktigare nyckel för många och inte IL !!!

Har du varit i kontakt med Marie på Fertilitetplus nu?

Okej, hoppas jag är en av dom för jag tycker sprutor och dropp är väldigt obehagligt o slipper de helst.. :/

Vi har ännu inte kontaktat Marie. Får ju inte fortsätta försöka just nu då jag väntar på utredning och behandlig för blödningar nånstans i min mage :( Har fått kortison utskrivet att gyn som gjorde min missfallsutredning, så jag tänkte ge det ett försök efter vi fått bukt på mina magproblem, innan vi vänder oss till Marie. Får jag missfall trots kortison så vänder vi oss till henne och hoppas hon kan hjälpa oss med tex IL.
Svar på tråden progesteron