• anas998

9 månaders sover dåligt

Jag behöver hjälp! Jag rasar snart samman. Min dotter är 9månader och hon sover som en jävla kratta... hon har sedan hon var typ 3-4 månader varit vaken i 2 timmar varje natt. Det går inte att få henne att somna om under tiden och tillsist äter hon och somnar om efter 2 timmar. Har provat ge henne mat direkt för att få sova men hon är totalt ointresserad och tuggar bara på flaskan.
    Jag har provat ha henne i vår säng men då skriker hon bara hysteriskt tills man tar upp henne eller lägger henne i egen säng på sitt rum.
    Vi har det mörkt och tyst, jag pratar aldrig med henne mitt i natten och hon har sovit mörkt sedan länge men vi har också provat med en liten nattlampa men det är ingen skillnad.
    På dagarna sover hon i 2 timmar kl 12-14. I övrigt vaken från 7-19.
    Hur ska jag få henne att sova på natten, jag blir knäpp av att vara vaken 2 timmar under natten.
    Har ni några tips?

• Svar på tråden 9 månaders sover dåligt
  • anas998
    Vampiremamii skrev 2017-01-24 09:34:51 följande:

Får jag bara fråga skriker hon när hon är vaken på nätterna eller ligger hon bara tyst eller snackar? För vi gör så vår har sedan han va 4 mån sovit 20.30-08.30 varje natt. Hsn är snsrt 1 år. För ibland vaknar vår son oxå på natten o pratar han bara så struntar jag i det o låter han ligga o prata oftast somnar han om. Det är bara nån gång jag gett han mat på natten (välling). Prova om hon nu inte gallskriker att bara strunta i det.. för det är säkert så att hon är van vid att vakna dom 2 timmarna på natten. Gallskriker hon så gå in lägg henne ner om hon sitter upp ge henne nappen o gose/snutte o stoppa om henne klappa henne lite på handen kinden eller huvudet o gå sedan ut. Tänkte på det med lampa vi har en lampa tänd i hallen utanför rummet så det lyser in lite så blir det inget intensivt ljus :) prova göra så iaf:) lite tips iaf:)

Hon skriker så då går jag in och stoppar in nappen och ger henne snuttis och buffar lite lätt i rumpan. Sen går jag ut igen. Såhär håller vi på dessa 2 timmar, det brukar bli spring var femte minut ungefär. Vi har en lampa i hallen men hennes dörr är stängd, ska prova lämna den lite öppen inatt.
    Sålänge hon inte skriker så går jag inte in där.
  • anas998

Tanken har ju slagit mig när jag är som tröttast men jag skulle aldrig klara av att höra henne skrika :( jag får hoppas att hon växer ifrån det snart!

Svar på tråden 9 månaders sover dåligt