• anas998

9 månaders sover dåligt

Jag behöver hjälp! Jag rasar snart samman. Min dotter är 9månader och hon sover som en jävla kratta... hon har sedan hon var typ 3-4 månader varit vaken i 2 timmar varje natt. Det går inte att få henne att somna om under tiden och tillsist äter hon och somnar om efter 2 timmar. Har provat ge henne mat direkt för att få sova men hon är totalt ointresserad och tuggar bara på flaskan.
    Jag har provat ha henne i vår säng men då skriker hon bara hysteriskt tills man tar upp henne eller lägger henne i egen säng på sitt rum.
    Vi har det mörkt och tyst, jag pratar aldrig med henne mitt i natten och hon har sovit mörkt sedan länge men vi har också provat med en liten nattlampa men det är ingen skillnad.
    På dagarna sover hon i 2 timmar kl 12-14. I övrigt vaken från 7-19.
    Hur ska jag få henne att sova på natten, jag blir knäpp av att vara vaken 2 timmar under natten.
    Har ni några tips?

• Svar på tråden 9 månaders sover dåligt
  • Vampiremamii

Får jag bara fråga skriker hon när hon är vaken på nätterna eller ligger hon bara tyst eller snackar? För vi gör så vår har sedan han va 4 mån sovit 20.30-08.30 varje natt. Hsn är snsrt 1 år. För ibland vaknar vår son oxå på natten o pratar han bara så struntar jag i det o låter han ligga o prata oftast somnar han om. Det är bara nån gång jag gett han mat på natten (välling). Prova om hon nu inte gallskriker att bara strunta i det.. för det är säkert så att hon är van vid att vakna dom 2 timmarna på natten. Gallskriker hon så gå in lägg henne ner om hon sitter upp ge henne nappen o gose/snutte o stoppa om henne klappa henne lite på handen kinden eller huvudet o gå sedan ut. Tänkte på det med lampa vi har en lampa tänd i hallen utanför rummet så det lyser in lite så blir det inget intensivt ljus :) prova göra så iaf:) lite tips iaf:)

• anas998
    Vampiremamii skrev 2017-01-24 09:34:51 följande:

Får jag bara fråga skriker hon när hon är vaken på nätterna eller ligger hon bara tyst eller snackar? För vi gör så vår har sedan han va 4 mån sovit 20.30-08.30 varje natt. Hsn är snsrt 1 år. För ibland vaknar vår son oxå på natten o pratar han bara så struntar jag i det o låter han ligga o prata oftast somnar han om. Det är bara nån gång jag gett han mat på natten (välling). Prova om hon nu inte gallskriker att bara strunta i det.. för det är säkert så att hon är van vid att vakna dom 2 timmarna på natten. Gallskriker hon så gå in lägg henne ner om hon sitter upp ge henne nappen o gose/snutte o stoppa om henne klappa henne lite på handen kinden eller huvudet o gå sedan ut. Tänkte på det med lampa vi har en lampa tänd i hallen utanför rummet så det lyser in lite så blir det inget intensivt ljus :) prova göra så iaf:) lite tips iaf:)

Hon skriker så då går jag in och stoppar in nappen och ger henne snuttis och buffar lite lätt i rumpan. Sen går jag ut igen. Såhär håller vi på dessa 2 timmar, det brukar bli spring var femte minut ungefär. Vi har en lampa i hallen men hennes dörr är stängd, ska prova lämna den lite öppen inatt.
    Sålänge hon inte skriker så går jag inte in där.
  • Vampiremamii

Okej vi körde faktiskt 5 minuters reglen (många som inte gillar den) men vi var tvungna för jag vet att man kan bli tokig av att springa upp och ner upp och ner hela tiden. Prova ta upp henne o gunga henne lite o lägg henne sen igen :) kan vara att hon bara vill ha lite närhet.. men som sagt många rekommenderar inte 5 minutersreglen men ibland kan den faktiskt hjälpa. Är skitsvårt att höra en unge skrika men barn får skrika barn behöver skrika oxå:)

• anas998

Tanken har ju slagit mig när jag är som tröttast men jag skulle aldrig klara av att höra henne skrika :( jag får hoppas att hon växer ifrån det snart!

• Vampiremamii
    anas998 skrev 2017-01-25 08:21:16 följande:

Tanken har ju slagit mig när jag är som tröttast men jag skulle aldrig klara av att höra henne skrika :( jag får hoppas att hon växer ifrån det snart!

Du kan ju prova en natt om du vill:) prova linda in henne i typ en snutte alltså med armarna instoppade mot kroppen så att hon ligger på snutten o sen är omstoppad förstår du hur jag menar? Lite svårt att flrklara o så ge nappen o lägg på täcket om du använder det. :) hoppas verkligen det löser sej för dej för det är verkligen inte kul att vara vaken 2 timmar varje natt ...:(
Svar på tråden 9 månaders sover dåligt