John22 skrev 2017-01-23 14:35:25 följande:
Om jag uttryckligen frågar någon vad denne anser om mitt utseende så accepterar jag givetvis vad som sägs; allt annat vore urlöjligt och skulle förta hela syftet med att fråga. Svaga individer förstår givetvis inte detta eftersom de bara är ute efter att strykas medhårs, utan intresse av att faktiskt höra vad folk tycker. Men det var roligt att du trodde att jag skulle bli ställd eller ledsen över den kommentaren
Vidare är det inte samma sak att säga att en människa är ful och att en katt är ful, oavsett vad du inbillar dig. Utöver dina andra problem verkar du för övrigt lida av grava problem med läsförståelsen, eftersom jag uttryckligen specificerar att det är just om man ber om någon annan åsikt som det är okej att säga vad man tycker. Men det var gulligt att du försökte delta i diskussionen. Bättre lycka nästa gång, jag tror på dig!
Åter till ämnet: trist att de bara slängde ur sig att de tyckte katten var ful, men är det verkligen något att hänga upp sig på? I.o.m. att katten har ett så pass speciellt utseende faller det sig rätt naturligt att vissa tycker den är urgullig med andra tycker den är ful. När morsan hade nakenkatter var det många som tyckte de var läskiga och lite äckliga, men hon bara garvade och sa att hon tyckte de var härliga som tusan, vilket jag håller med om.
Men hur va det med läsförståelsen nu då? TS skriver aldrig nåt om att hon efterfrågat kommentarer och då e det väl utifrån det vi diskuterar. Och naturligtvis va jag inte ute efter göra dig ledsen utan min poäng va just paralellen till om nån oombedd säger till dig du e ful eller äcklig. Jag ville få dig tänka till lite, inte kränka dig.
Jag har ju ingen aning hur du ser ut IRL. Dessutom även om jag visste det skulle jag inte dra in det då jag vill försöka diskutera sakligt och inte uti från andra debattörers utseende. Och det oavsett om du e snygg eller inte. Precis som inte mitt utseende e relevant i diskussionen.