Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

VARFÖR?

E det människor du känner som sagt dina katter e fula?
    Kan absolut förstå du blir ledsen över det. Har själv en katt som jag älskar högt & skulle bli ledsen om nån sa så om den. Det finns sånt man håller inne med och typiskt då om man skulle tycka nåns barn eller husdjur e "fult". Det handlar om hyfs och hänsyn enligt mig.

Om det nu e vänner/bekanta som hävt ur sig nåt sånt tycker jag du kan påpeka katterna betyder mycket för dig och du blir ledsen när dom säger så. Faktiskt. Människor måste inse var gränsen går för va som e lämpligt säga. :)

• flygrl

Jag känner till Cornish Rex. Man e ju inte katt fantast för inte.
    Jag resonerar som du om att man inte kommenterar på det där sättet på samma vis som man inte kommenterar nåns hund, barn eller en vuxen människa negativt utan vidare. Det måste människor inse.

Har alltså folk du/ni känner skrivit han e "äcklig"? Jävla sätt isf och jag skulle fan konfrontera och fråga om dom fattar det e ett högt älskat husdjur dom skriver så om och att du blir sårad. Fattar dom inte då e det nåt som saknas hos dom. Empati that is.
    Visa var gränsen går för deras kommentarer e inte ok.

• flygrl

@TS (igen): Glömde skriva jag hoppas du och din lilla kisse har det bra ihop även om det nu finns vissa idioter som saknar hyfs. Önskar dig & din katt allt gott!

• flygrl
    John22 skrev 2017-01-23 13:56:22 följande:

Vad får dig att tro att folk inte får kommentera dina katters utseende? Jag skulle absolut kunna kalla en hund eller katt ful om jag tyckte att så var fallet och uttryckligen blev frågad vad jag tyckte om dess utseende.

Sluta vara så jävla känslig; vad spelar det för roll vad andra tycker? Huvudsaken är väl vad du tycker om din katt?

En god vän till dig får ju naturligtvis också säga du e ful och äcklig om den nu tycker det. Och det gör säkert inte dig nåt eller hur?! Inget som påverkar eran relation.

Det e en sak va man får göra, en annan va som e lämpligt. Fattar man inte det e man smått socialt handikappad imho.
  • flygrl
    John22 skrev 2017-01-23 14:35:25 följande:
    Om jag uttryckligen frågar någon vad denne anser om mitt utseende så accepterar jag givetvis vad som sägs; allt annat vore urlöjligt och skulle förta hela syftet med att fråga. Svaga individer förstår givetvis inte detta eftersom de bara är ute efter att strykas medhårs, utan intresse av att faktiskt höra vad folk tycker. Men det var roligt att du trodde att jag skulle bli ställd eller ledsen över den kommentaren Skrikandes

Vidare är det inte samma sak att säga att en människa är ful och att en katt är ful, oavsett vad du inbillar dig. Utöver dina andra problem verkar du för övrigt lida av grava problem med läsförståelsen, eftersom jag uttryckligen specificerar att det är just om man ber om någon annan åsikt som det är okej att säga vad man tycker. Men det var gulligt att du försökte delta i diskussionen. Bättre lycka nästa gång, jag tror på dig!

Åter till ämnet: trist att de bara slängde ur sig att de tyckte katten var ful, men är det verkligen något att hänga upp sig på? I.o.m. att katten har ett så pass speciellt utseende faller det sig rätt naturligt att vissa tycker den är urgullig med andra tycker den är ful. När morsan hade nakenkatter var det många som tyckte de var läskiga och lite äckliga, men hon bara garvade och sa att hon tyckte de var härliga som tusan, vilket jag håller med om.
    Men hur va det med läsförståelsen nu då? TS skriver aldrig nåt om att hon efterfrågat kommentarer och då e det väl utifrån det vi diskuterar. Och naturligtvis va jag inte ute efter göra dig ledsen utan min poäng va just paralellen till om nån oombedd säger till dig du e ful eller äcklig. Jag ville få dig tänka till lite, inte kränka dig.

Jag har ju ingen aning hur du ser ut IRL. Dessutom även om jag visste det skulle jag inte dra in det då jag vill försöka diskutera sakligt och inte uti från andra debattörers utseende. Och det oavsett om du e snygg eller inte. Precis som inte mitt utseende e relevant i diskussionen.
Svar på tråden VARFÖR?