Vänja sig med att ta den i rumpen
Jag brukar skriva att det finns som tre olika faser när det gäller analsex. De två första är kritiska och oftast inte så sköna för mottagaren. Övning och frekvent analsex gör de två första faserna mindre kritiska.
1. Penetration - Det kan göra sjukt ont att tycka in något i en sammandragen analöppning. Att bara trycka in något är definitivt en showstopper för de flesta, särskilt en ovan. Det måste gå lugnt och försiktigt med gradvis töjning.
2. Bara för att den yttre ringmuskeln ger med sig så är det inte grönt ljus. Det tar oftast en tid innan hela bäckenbottenmuskulaturen slappnar av. Visst brukar beskriva denna fasen med att "det känns konstigt" eller "det känns som jag ska skita på mig". Det gäller att ta det lugnt och försiktig även här.
3. När avslappningen är totalt så brukar det flesta uppleva att det är riktigt skönt. Då går det oftast att att ha sex ungefär på samma sätt som vaginalt. Alla jag har haft analsex med har beskrivit orgasmerna som mycket starkare än övriga orgasmer. Vissa har även fått orgasm enbart av analsex, helt utan direkt stimulans av klitoris.
Precis som med all annan sex så skadar det ju inte om hjärnan är med, dvs att man är riktigt kåt och personligen villig till att ha analsex. Finns det mentala spärrar som att det är äckligt, tänkt om det kommer bajs, det kommer göra ont osv så tycker jag man kan lägga ner. Just analsex är extra olämpligt att ha för sin partners skull.
Har man frekvent analsex, kanske 1-2 ggr per vecka så tror jag att man "vänjer sig/lär sig" ganska fort. Efter en månad så borde det gå jättebra.
Lycka till