Anonym (My) skrev 2023-02-03 16:28:11 följande:
Exakt, dessutom presenterar sig inte dessa mån som som ?Hej, jag är stans häradsbetäckare, ska vi bli ihop??
Gemensamt för dessa män är att de är extremt bra på att manipulera. Så i början känns de lite bättre än den nornalsnälla killen. Alla känslor blir liksom lite starkare. Utan den förmågan hade dessa män inte kunnat vara några häradsbetäckare, ofta har de inte ens utseendet framför sig utan de kör på andra grejer.
Från mitt tidigare föreningsliv känner jag till några "häradsbetäckare". De är i regel väldigt trevliga, men också väldigt skickliga på att se vem som det kan löna sig att försöka förföra (eller med My:s ord manipulera) och det verkar vara en stark drivkraft för dem att förföra så många som möjligt.
Men, det verkar som att i många fall så verkar det som att frun inte vet om sin mans eskapader (de är ju skickliga på att dölja dem för henne just genom sin manipulativa förmåga), så jag skulle inte döma någon som varit tillsammans med en "häradsbetäckare". Det hon möjligtvis ska dömas för är naivitet i så fall.