Anonym (Ts) skrev 2017-01-21 22:48:42 följande:
Exakt jag har inte skrivit detta. Självklart vill väl han ha bägge sina barn hos sig oavsett om dom är sjuka eller inte. Tänker mer att detta är mitt första barn och man är gärna lite överbeskyddande, där av att jag startade tråden.
Min äldsta son fick en infektion vid födseln och var därmed i riskzonen för RS.
Vi fick stanna några dagar extra på BB och vi rekommenderades att inte ta med sonen till affären de första veckorna.
Yngsta sonen mådde utmärkt när han föddes och de släppte hem mig efter ett dygn. Gick o handlade redan dag 3 :)
Kort sagt - jag förstår din oro MEN om ert barn ligger i riskzonen för att en förkylning skulle vara farlig direkt efter förlossningen så kommer läkarna att påpeka det och ge er förhållningsregler. Men oroa er inte i onödan.
OM förlossningen hamnar när bonus ska vara hos er och OM hon fortfarande är sjuk, då tittar ni på omständigheterna just då.
Och är bonus tillräckligt stor att vara hemma ensam vid förkylning är hon tillräckligt stor för att kunna prata med.
Vad har ni förberett för om bonus är hos er när förlossningen startar? Åker hon till mamma eller till farmor eller ngn annan? S0dant behöver ni ha fixat - inte planerat för att bonus KANSKE är sjuk och att det KANSKE är på er vecka ;)