• ungbrunett

Sjuk styvdotter , snart bf

Vad hade du gjort ifall det var ditt eget barn som var sjukt och du hade ett till påväg? Gör samma sak nu.

• ungbrunett
    Anonym (Lina) skrev 2017-01-21 15:32:36 följande:

Det är väl helt upp till mamman hur ni kan lägga upp det. Det är normalt att föda både 2 veckor förr och efter BF och man kan inte bara kallt räkna med att den andra föräldern vill eller kan ställa upp utifall bebisen vill komma.

Kanske styvungens mamma kan se det som lite extra kvalitéstid med sin kära dotter och inte som en belastning?

Det är ju för allas skull, varför skulle inte den andra föräldern ha lust att ställa upp på samma sätt som ts och hennes familj skulle förväntas ställa upp i motsvarande eller liknande situation.
  • ungbrunett
    Anonym (Lina) skrev 2017-01-21 15:32:36 följande:

Det är väl helt upp till mamman hur ni kan lägga upp det. Det är normalt att föda både 2 veckor förr och efter BF och man kan inte bara kallt räkna med att den andra föräldern vill eller kan ställa upp utifall bebisen vill komma.

Mitt förlag är alltså att barnets mamma får ha sitt barn en hel månad, två veckor innan och efter bf för säkerhetsskull :)
  • ungbrunett
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 15:40:52 följande:

Hur kan en månad utan pappan vara bra för barnet? Ibland blir det så uppenbart tydligt i dina inlägg att du inte har barn.

Om det ligger i allas bästa så gör väl pappa det som är bäst för barnet och hans övriga familj?
  • ungbrunett
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 15:40:52 följande:

Hur kan en månad utan pappan vara bra för barnet? Ibland blir det så uppenbart tydligt i dina inlägg att du inte har barn.

De kan ju träffas över dagen men att dottern inte sover där om pappa och den blivande mamman behöver åka akut till BB.
  • ungbrunett
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 16:02:50 följande:

Det ligger inte i "allas" bästa, som jag nämnt. Det ligger inte i barnets bästa, som blir bortvald! Och det ligger interiör papppans bästa som måste vara utan sitt barn i en månad.

Men barnet blir ju vald av sin mamma? Det är inte så att barnet hamnar på gatan.
  • ungbrunett
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 16:07:49 följande:

Jag väljer att inte diskutera med dig. Vissa som inte har barn kan ändå försöka sätta sig in i hur det är, kanske har det med ålder och mognad att göra. Du ger inte intryck i dina inlägg av att ens vilja förstå.

Hur kan det vara negativt att få vara med en av sina föräldrar lite mer en tid? Det är ju inte för alltid.
  • ungbrunett
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-21 17:18:06 följande:

Det handlar väl inte om att bli av med bonus så fort man får chansen? Hon är sjuk och självklart vill man väl inte utsätta en nyfödd för att bli sjuk? Och ja mitt nyfödda barns hälsa går före bonusdotterns rätt till att prompt vara här bara för att det SKA vara så.

• ungbrunett
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-21 18:27:42 följande:

Och om du blir sjuk? (Av en annan än styvdottern.) Ska då pappan ta hand om nyfödd ensam? Styvdottern har rätt till sin far. Styvdottern har samma rätt till ert hem som nyfödd.Och sen ska pappan ha henne en månad? Stackars barn säger jag.

Finns nog värre saker ett barn kan utsättas för än att vara med en förälder i en månad.
  • ungbrunett
    Anonym (Lina) skrev 2017-01-21 20:20:13 följande:

Eller så har hon helt planerat in jobb och aktiviteter på sina barnlediga veckor. Så som många föräldrar gör vars barn bor varannan vecka.

Hon bör väl pritoriera sitt barn framför nöjen. Speciellt när det bara är för en kort tid. Hade det varit tvärt om, att mamma var gravid och ville "lämna" dottern hos pappan och hans nya så hade det låtit annorlunda här, garanterat. Suck.
Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf