Ni som har haft MA!!
Jag har haft ett MA, eller snarast en ofostrig graviditet. Man kunde aldrig se något foster, bara en hinnsäck och en gulesäck. Jag började blöda tidigt i den graviditeten, inga stora mängder, men småblödde. Det gjorde att jag sökte för att få göra VUL, och man såg då att det inte såg normalt ut, men då det var så tidigt så kunde man inte säkert uttala sig, utan jag fick komma tillbaka många gånger och göra upprepade undersökningar. Det var en jobbig period med mycket ångest. Själva missfallet kom va 7+3 ca, men att det inte började blöda tidigare var pga att jag hade gjort IVF och tog progesteron, och det hindrar ju slemhinnan från att blöda ut. Blev ett våldsamt missfall och jag fick skrapas akut pga jag blödde så mycket.
Jag har en dotter sedan tidigare, och den graviditeten blödde jag ganska mycket från och till, men det gick bra ändå! Så blödningar behöver inte alltid vara något som är fel! Nu är jag gravid igen, och pga oro har jag gjort upprepade VUL som har sett bra ut. Om 2 veckor är det dags för KUB. Inte en droppe blod under denna graviditet hittils. Så det kan vara väldigt olika mellan olika graviditeter me.