• Anonym (Jennifer)

Utan Tradolan- dag 3

Hej!

Detta är en ny tråd- följer på en gammal som handlar om att trappa ner och sen sluta med Tradolan/Tramadol.

Min dos har varit 6-8 tabletter per dag (600-800 mg) i ett drygt år.

I tisdags började min nedtrappning. Min tanke är att minska 10-20% per vecka.

Men av någon anledning fick jag efter någon dag för mig att skulle strunta i schemat och istället känna efter. Och har inte känt minsta abstinens så de få jag har tagit har varit i någon slags förebyggande syfte.

I tisdags: 4 tabletter

Igår onsdags: 2 (Den sista kl 18)

Idag hittills: ingen - I skrivande stund 19 timmar sedan jag tog en tablett.

Jag känner INGENTING. Vad är detta? Vore jag inte påläst skulle jag ropa tjoho min kropp var visst inte så beroende. Men jag vet bättre. Ni som vet: är jag rakt uttryckt dum i huvudet som använder denna metod? Kan abstinensen från helvetet komma över mig vilken minut som helst?

Eftersom jag är ensam hemma med 3 barn tills imorgon så vill jag inte riskera att inte kunna sköta vardagslivet. Å andra sidan, känns dumt att ta en tablett när jag mår så bra.

Tacksam för råd och tips!

• Svar på tråden Utan Tradolan- dag 3
  • klyban
    Anonym (Jennifer) skrev 2017-01-19 18:52:35 följande:
    Tack alla för att ni tog er tid att råda?
    Min analys av det ni skriver; och vad även jag funderar över är trots allt försöka ha en plan. Nu har det gått lite drygt 24 timmar efter senaste tabletten.
    Tänker nu ta 1,5. Och sen 3-4 st under morgondagen.
    Vill inte landa i en fördröjd AT från helvetet.
    Förstår att det blir AT vilket strategi jag än väljer, men vill inte ha det värre än nödvändigt. Dumt att chansa!

Men häva en AT är hur enkelt som helst, så av den anledningen behöver du inte ta 1,5tab och 3-4st imon bara för saken skull och rädsla för AT ska sätta dig u´r spel imon.
    Allt det tar är 15-30min så är du "frisk" igen.

Mitt råd är kör utan tills du går in i AT, sen går du in i ett schema, som drar ned din mängd med 25-50% och se hur det funkar för dig.

• Anonym (Jennifer)

Klyban: säkert? Då kör jag på detta- hann dock ta 1,5 men från och med nu väntar jag in at jag känner av AT innan jag tar fler.

God natt!

• klyban
    Anonym (Jennifer) skrev 2017-01-19 21:14:05 följande:
    Klyban: säkert? Då kör jag på detta- hann dock ta 1,5 men från och med nu väntar jag in at jag känner av AT innan jag tar fler.
    God natt!

Ja, 100% säkert.
    Det är så heroinister gör och alla morfinberoende gör som inte vill ha AT eller minska sin AT, de tar en ny dos för ta bort den AT som de har.

• Anonym (Saliga äro de enfaldiga)

Jag hade knaprat tramadol,alvedon och morfin maxdos i ca fem månader, slutade från en dag till en annan pga naivitet.Jag fick lite svettningar dag två och sedan inget mer.

• Anonym (Jennifer)

Hej allihopa!

Nu 17 timmar sedan senaste tabletten och nu är min plan att vänta in AT. Än så länge mår jag bra. Kanske lite ilsken, men det är å andra sidan ingen ovanlighet hehe.

Vill önska alla en mysig helg, extra pepp till er som kämpar med något liknande. Så hoppas jag på en trevlig helg till mig själv också- vi får se helt enkelt!

• klyban
    Anonym (Saliga äro de enfaldiga) skrev 2017-01-19 21:27:14 följande:
    Jag hade knaprat tramadol,alvedon och morfin maxdos i ca fem månader, slutade från en dag till en annan pga naivitet.Jag fick lite svettningar dag två och sedan inget mer.

Självmedicinera?
    Då du säger du åt tramadol och morfin, och låter inte som en normal förskrivning av en läkare.
    Man ska veta att folk reagerar olika, dock brukar tramadol vara rätt duktig att ge en AT.
    Sen har det även betydelse om man tar sin dos varje dag utan skippa någon.

• klyban
    Anonym (Jennifer) skrev 2017-01-20 10:55:21 följande:
    Hej allihopa!
    Nu 17 timmar sedan senaste tabletten och nu är min plan att vänta in AT. Än så länge mår jag bra. Kanske lite ilsken, men det är å andra sidan ingen ovanlighet hehe.

Vill önska alla en mysig helg, extra pepp till er som kämpar med något liknande. Så hoppas jag på en trevlig helg till mig själv också- vi får se helt enkelt!

Det första man börjar märka(hur det varit för mig då) är att man känner sig lite trött och hängig, man kämpar på dagen, och går lägger sig tidigt.
    Ibland hinner inte huvudet till kudden innan man somnar, för sen vakna 30min senare och det kryper i hela kroppen och helt omöjligt att sova.

Personligen jag aldrig fått kräkningar, men diarré sker varje gång i nån grad.
    Men antar det är för magen inte har hjälp med att göra det hårt nu när medicinen försvinner.
    Det är därför det kan vara bra med imodium, som verkar på samma sätt.

Om nu det visar sig det kommer en rejäl AT, så kolla om en tab funkar att göra det uthärdligt.
    Om det är detta så tar du schemat ifrån detta och slutar krångla med att vänta tills AT kommer.

Det var en läkare som skrev ut det i samband med ett diskbråck,efter operationen försvann smärtan och jag tog inga mer värktabletter.

• klyban
    Anonym (Saliga äro de enfaldiga) skrev 2017-01-20 12:48:43 följande:
    Det var en läkare som skrev ut det i samband med ett diskbråck,efter operationen försvann smärtan och jag tog inga mer värktabletter.

Tramadol och morfin?
    Du får nog precisera dig lite, då det nu verkar som du fått tramadol och morfin, som är samma samma om vill.
    Även om de funkar lite olika,

Oxynorm

Svar på tråden Utan Tradolan- dag 3