Inlägg från: Anonym (Jennifer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jennifer)

Utan Tradolan- dag 3

Hej!

Detta är en ny tråd- följer på en gammal som handlar om att trappa ner och sen sluta med Tradolan/Tramadol.

Min dos har varit 6-8 tabletter per dag (600-800 mg) i ett drygt år.

I tisdags började min nedtrappning. Min tanke är att minska 10-20% per vecka.

Men av någon anledning fick jag efter någon dag för mig att skulle strunta i schemat och istället känna efter. Och har inte känt minsta abstinens så de få jag har tagit har varit i någon slags förebyggande syfte.

I tisdags: 4 tabletter

Igår onsdags: 2 (Den sista kl 18)

Idag hittills: ingen - I skrivande stund 19 timmar sedan jag tog en tablett.

Jag känner INGENTING. Vad är detta? Vore jag inte påläst skulle jag ropa tjoho min kropp var visst inte så beroende. Men jag vet bättre. Ni som vet: är jag rakt uttryckt dum i huvudet som använder denna metod? Kan abstinensen från helvetet komma över mig vilken minut som helst?

Eftersom jag är ensam hemma med 3 barn tills imorgon så vill jag inte riskera att inte kunna sköta vardagslivet. Å andra sidan, känns dumt att ta en tablett när jag mår så bra.

Tacksam för råd och tips!

• Svar på tråden Utan Tradolan- dag 3
  • Anonym (Jennifer)

Tack alla för att ni tog er tid att råda?

Min analys av det ni skriver; och vad även jag funderar över är trots allt försöka ha en plan. Nu har det gått lite drygt 24 timmar efter senaste tabletten.

Tänker nu ta 1,5. Och sen 3-4 st under morgondagen.

Vill inte landa i en fördröjd AT från helvetet.

Förstår att det blir AT vilket strategi jag än väljer, men vill inte ha det värre än nödvändigt. Dumt att chansa!

• Anonym (Jennifer)

...ursäkta, mina utropstecken bli frågetecken. Ser inte så trevligt ut.

• Anonym (Jennifer)

Och: Jag kan tillägga att jag försökt sluta en gång förut. Gav upp ganska snabbt, mådde skunk. Så jag vet redan att jag inte är en av de lyckligt lottade som slipper AT...

• Anonym (Jennifer)

Klyban: säkert? Då kör jag på detta- hann dock ta 1,5 men från och med nu väntar jag in at jag känner av AT innan jag tar fler.

God natt!

• Anonym (Jennifer)

Hej allihopa!

Nu 17 timmar sedan senaste tabletten och nu är min plan att vänta in AT. Än så länge mår jag bra. Kanske lite ilsken, men det är å andra sidan ingen ovanlighet hehe.

Vill önska alla en mysig helg, extra pepp till er som kämpar med något liknande. Så hoppas jag på en trevlig helg till mig själv också- vi får se helt enkelt!

• Anonym (Jennifer)

Nu kom det. AT. Dag 3. Jag hade börjar slappna av lite och var i en park med barnen, deras kompisar och våra 2 hundar. Inalles ansvar för 7 individer.

Skakningar, svettningar. Magen kändes xzxzxz...(onämnbart). Gick så fort från ok till att jag skakade tänder när jag berättade att nu skulle vi hem. Fick be de äldsta barnen hålla i hundarnas koppel, sade att mina fingrar var så kalla att jag inte kunde hålla.

Det gick snabbt att komma hem med en mamma som nästan fått panik men var noga med att inte visa något utåt....

Hemma: 50 mg tramadol i pulverform för snabbast möjliga verkan (=1 tablett).

In i varm dusch i 45 min. Sen ok. Somnade (min man var hemma och kunde ta över).

När jag nu skriver är det 2 timmar sedan jag tog min 'krisdos'.

Jag kommer nu följa ett schema. 25 mg (halv tablett) 4 ggr om dagen (möjligen 50 till kvällen). Blir ju 100 mg/dag jämfört med de 6-800 jag tog för bara 6 dagar sedan. Men jag känner mig ok så det är värt ett försök. Tänker att det är ett gott tecken att det räckte med 50 mg för att häva AT??

Eftersom jag vet att den totala nollningen är värst så trappar jag gärna ner snabbare för att 'spara tid'.

Känns denna dos ok så plockar jag bort lunchdosen, sen eftermiddagsdosen etc etc.

Tack alla för råd. Har varit ovärderligt. Fortsätt gärna.

En Styrkekram (lite patetiskt uttryck men jag gillar't ändå) till alla andra som kämpar. Hang in there!

• Anonym (Jennifer)

Hejhej.

Jag igen. Inte kul detta- och bättre lär det ju inte bli i första taget. Men jag kämpar emot med hjälp av träning, bastubad, varna duschar, sötsaker (jag som aldrig äter godis annars!), låååånga promenader med ljudbok. Har även börjar köpa en suspekt grön detox-smoothie som säga kunna göra underverk.....

Är dock enormt peppad och försöker tackla det hela med humor (går sådär, hehe :)). Och klappa mig själv på axeln då och då.

Pepp till er därute som kämpar!!

Svar på tråden Utan Tradolan- dag 3