• Maran73

45 år är vi fler?

Hej på er!

Fyller också 44 i år, försökt få barn m min man sedan 2015, vilket resulterat i två missfall i vecka 6-7 samt två misslyckade IVF i Riga, Lettland. De gjorde PGS vilket visar om embryona har normal kromosomuppsättning eller inte, det är ju tyvärr oftast det som orsakar missfall i vår ålder (kromosomfel). Först ggn 2 embryon, genetiskt defekta båda två. Nästa gång 1 embryo, defekt även det. Så, kan väl säga att vi har "gett upp", då vi nu gått över till äggdonation istället. Men tror att det för oss är enda chansen till barn. Så gett upp barn tillsammans har vi inte! Även om det bara blir genetiskt barn till min man. Jag "ruvar" just nu på ett toppenfint, genetiskt normalt embryo som vi fick insatt i onsdags. Läkaren trodde 70% chans eller mer att jag blir gravid. Så det känns toppen! Testar i slutet av nästa vecka, spännande värre!!

• Maran73
    smurf11 skrev 2017-04-16 20:35:55 följande:

Maran73. Det som är på gång nu, är det genom äggdonation?

Kollas det också upp om kromosomfel?

Jag önskar er lycka till, till en liten!

Har ni barn sedan förut?

Det har vi på var sina håll, ett barn genom äggdonation är inte aktuellt för oss men hoppas på akupunkturen!

Vi får följas och hålla tummarna nu!

Hej! Japp, första försöket med ÄD (äggdonation alltså, många förkortningar att hålla reda på inom IVF och fertilitet, ÄD, ED, BIM, ET, FET.....it goes on and on! ). Eftersom vi aldrig kom så långt som till insättning vid våra vanliga IVF så var jag tokotålig denna gång och med unga pigga ägg (vår donator är bara 23 år!) så tänkte vi hoppa över PGS nu då det tar flera veckor att få resultatet. Men tack vare en tjej här på FL fick vi veta att det går att göra på bara ett dygn! Fast då mkt dyrare. Men vi tänkte att även m fina ägg kan det finnas "dolda" fel, eller fel på simmarna, så vi körde på PGS nu också. Resultat=ett genetiskt defekt embryo, 8 normala i frysen och ett normalt i min livmoder. Verkligen toppenresultat!!! SÅ glad och tacksam. Superskönt att veta att vi har hela 8 chanser till på oss om detta misslyckas.

Jag har en son på snart 19, men min man har inga barn. ÄD var inte aktuellt för oss heller i början, men med facit i hand insåg vi att chansen m mina ägg var mycket mycket liten. Dessutom har jag ju "fört mina gener vidare" genom sonen, osv osv. ÄD känns helt enkelt så rätt nu. Men visst, det är en process innan man når fram till den känslan.

Hur gamla är era barn? Träffades ni också sent? Känns som en vanlig situation när vi "äldre" önskar barn. Tack f lyckönskningar, massor med sådana till er också! Hur länge går man på akupunktur, i vilka faser i cykeln?
  • Maran73
    smurf11 skrev 2017-04-17 11:06:31 följande:

Mina barn är 6, 8, och 11 år. Min sambos barn är 25. Jag och min sambo träffades för några år sedan.

Var gjorde ni PGS?

Jag är jätterädd för att få ett barn med kromosomfel, så jag vill nog göra Nipt eller något annat om man nu blir gravid!

Akupunktur har jag gjort när som helst i cykeln, men hen sätter bara nålar för stärkande, efter Äl tror jag hen sa. Min cykel har varit konstig nu ett tag, Äl stegring två gånger denna månad, men bara denna gång har det blivit temphöjning.

Hoppas på ett bättre ägg denna gång.

Har gått 3 gånger på Akupunktur nu, så vi får se hur det kommer att gå!

Förstår dig, kromosomfel vore mkt dystert... Om vi blir gravida nu kan det visserligen vara något fel på fostret, dock inte t ex Downs eller andra "vanliga" fel. PGS kontrollerar alltså det mesta men är ingen 100% garanti. Nipt och liknande känns nog lite överflödigt för oss, men får väl kolla m ngn läkare OM det blir aktuellt. Gjort även denna beh i Riga.

Håller tummarna att akupunkturen åstadkommer en riktig super-ÄL!!!
  • Maran73
    TerraNova skrev 2017-04-17 11:28:16 följande:

Blir strax 44. Gravid i vecka 9. Ma i vecka 13 förra året i maj så håller tummarna nu. Har fyra barn innan mellan 11-22

Grattis!!! Håller tummarna att allt tuffar på som det ska!
  • Maran73

Hej alla!

Testdag igår, lämnade blodprov f HCG på labb på morgonen och svaret kom redan på eftermiddagen. Använde Werlabs, rekommenderas! Iaf, det visade precis vad vi ville se, JAG ÄR GRAVID!!!!!

Så lycklig och glad! <3

• Maran73
    smurf11 skrev 2017-04-22 12:22:44 följande:

Stort grattis till graviditeten! <3

Tack! Nu är det bara att börja noja över helt andra saker... Stön!
  • Maran73
    TerraNova skrev 2017-04-22 15:29:22 följande:

STORT GRATTIS!!!!!

Tack!! Ska ta nytt HCG på måndag f att se att det stiger som det ska. Fortsättning följer alltså...

Hur känner du dig?? Några UL på gång?
  • Maran73
    pipperoni skrev 2017-04-22 22:14:12 följande:

Hela min historia i detalj finns i min profil. Första mf våren 2014, andra sommaren 2015. Fick hyfsat med ägg mina 4 ivf:er i Sverige, alla under 2015, 7-9 varje gång och 5-6 befruktade. Sen började strulet och 2016 har det bara varit massa tomma folliklar, omogna ägg, krånglande cykler mm. Tror att mitt immunförsvar har ställt till allt möjligt efter sista missfallet. Har inte varit ens förkyld på 3 år nu, inte normalt...

Hej Pipperoni, vilken jäkla resa du och din sambo gjort!!! Tufft att ni orkat kämpa på tycker jag.

Har "stött på dig" i andra trådar vet jag men vi har nog aldrig hmmm pratat. Gå över till ÄD (vi gjorde PGS också så vi visste att vi satte in ett embryo m normal kromosomuppsättning) är det bästa jag och min man kunde ha gjort känner vi, som du säger märker man en tydlig skillnad när hoppet skenar iväg uppåt igen, vilket är SÅ skönt! Bara att höra vår läkare i Riga säga "jag ger er MINST 70% chans till plus" var helt underbart! Och ja, det funkade ju på första försöket. Så glada! Men alldeles för tidigt att ropa hej ännu förstås. Det är lite en dag i taget, sätta delmål, som att se HCG stiga nu först och främst.

Hur ligger ni till i processen, vilken klinik går ni på nu? Kram, hejjar på er!!!
  • Maran73
    pipperoni skrev 2017-04-23 16:28:38 följande:

Ja, det har verkligen varit en resa... men nånstans är ju det enda man kan göra att trava vidare, för alternativet att ge upp känns inte lockande. Känner mig säker på att ÄD är det enda rätta för vår del också. Vi kommer att fortsätta hos Dr D på Life Clinic i Aten. Han har börjat leta efter donator åt oss nu, så förhoppningsvis blir det transfer innan sommaren. Jag har ju fortfarande problem med immunförsvaret (är nu 3 år sedan jag ens var förkyld), så det känns skönt att han har koll på den biten. Dessutom har jag lärt känna honom och han mig det senaste ett och ett halvt åren, så han borde kunna välja en donator som matchar mig. Och jag gillar att kunna ha direktkontakten med läkaren utan att behöva gå omvägen över koordinatorer eller sköterskor. Det blir nog bra det här hoppas jag! Grattis till din graviditet!

Tack ska du ha! Och ja, det blir säkert toppen för er också! Håller tummarna att de får bukt på ditt dumma immunförsvar... Jag har ett dunder-försvar på det sätt att jag sällan blir sjuk, får dock lätta förkylningar men väldigt sällan som sagt. Aldrig magsjuk... har dessutom diabetes typ 1, som jag fick i vuxen ålder. MEN när de mätte mina antikroppar då så hade jag inga direkt förhöjda sådana... Så de kan inte riktigt förklara min diabetes. Hur som helst, TROR inte att mitt immunförsvar har orsakat mina tidigare missfall, men om det (gud förbjude!) skulle bli så igen vill jag nog prova kortison t ex.
  • Maran73

Hallå på er!

Liten rapport: i onsdags kväll, efter att ha blött hela dagen (totalt en binda ungefär) så fick vi (på gynakuten) till vår stoooora lättnad se ett pickande hjärta och en hinnsäck i perfekt storlek! <3 Inget blod i livmodern utan bara lite torkat vid livmodertappen. Så lättade och glada!

• Maran73
    Oscarjean skrev 2017-05-14 17:01:13 följande:

Hej, 45 år och jag och min särbo har försökt att få ett kärleksbarn i 2 år, 3 missfall varav senaste för 1 år sedan. Mina prover ser bra ut för min ålder. Började smörja med pregrostoronkräm för två månader sen på eget bevåg och fick + på Stickan för två dagar sen????Kan inte riktigt glädja mig än då jag utgår ifrån att detta också slutar i missfall men lite hopp finns där.

Grattis! Första steget avklarat iaf. Och det KAN ju vara guldägget. Håller tummarna!
  • Maran73

Hallå i tråden, hur är det med er? Här tuffar det på, går in i v 10 imorgon. Trööööött och ofta lätt illamående, rapig...

Men på det stora hela bra!

• Maran73
    pipperoni skrev 2017-05-25 08:25:32 följande:

Väntar fortfarande på att kliniken ska hitta en donator. Det har bara gått 5 veckor sedan vi bestämde oss för att göra ÄD och de började leta, men det är så segt med all den här väntan... Vill bara ha en plan och känna att vi är på väg framåt. Kände så stort hopp när vi bestämde oss för ÄD, men nu känns allt bara overkligt och en graviditet längre bort än nånsin... Det är precis två år sedan jag blev gravid förra gången (mf i v.11). Längtar efter den känslan igen...

Ååh, vad jag vet känslan..... Det ska gå NU NU NUUUU!!! Känns som det enda man GÖR i bebisfabriken är att vänta, någon liten aktivitet ibland som ger en känsla av rörelse framåt, och sen stilla igen och väääääänta. Gaaaah!!!

Har ni ngt speciellt "krav" på donatorn? AVA Riga var supersnabba att hitta vår. Två veckor? Ngt sådant. Säkert olika stor tillgång på donatorer förstås. Och gissar att nordiska färger o utseende är lättare att matcha med kvinnor fr Lettland än det skulle vara i Grekland. För visst ligger er klinik i Grekland? Är du ljus el mörk?

Pep-kram, rätt som det är kommer ett mejl med förslag!! Bit ihop! <3
Svar på tråden 45 år är vi fler?