Längtan efter barnbarn - kommer aldrig att få några
Jag beklagar verkligen, det måste vara en sorg om din längtan efter barnbarn varit stor!
Har äldre bekanta som inte kunde få egna barn och istället adopterade. De är nu vuxna och utflugna och de har inga barnbarn. Istället har de valt att vara stödfamilj och familjehem åt olika barn. Många har inte haft några andra vuxna i som närmaste krets så de har nästan blivit som deras barnbarn. Efterfrågan på familjehem är stor och även om en det aldrig kan ersätta biologiska barnbarn så kanske det kan kännas meningsfullt att hjälpa ett barn med behov?
Vad jag förstår så är det många barn som av olika anledningar saknar eller har dålig kontakt med sina far- och morföräldrar. Vi har det så. Mina föräldrar är måttligt intresserade och är aldrig barnvakt eller gör något med barnbarnen på eget initiativ. Tyvärr har min sambo ingen av sina föräldrar kvar i livet så jag har tänkt många gånger att det vore fantastiskt om någon eller några som vill ha "bonusbarnbarn" och föräldrar i vår situation skulle ha möjlighet att lära känna varandra. Inte för att det ersätter biologiska barnbarn på minsta vis, men det kan bli en trevlig och livslång relation ändå som alla kan ha glädje av.