Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Bokbål i Uppsala

Oljud skrev 2017-01-13 18:52:20 följande:
    Dom är en del av det, vet inte om du följer nån typ av media men det är ganska vanligt att man förlöjligar eller hatar Sverigedemokrater eller invadringskritiker 

Gå in på IRM så får du se kommentarer som "man ska kasta sverigedemokrater ut för trapper" får oftast flera 100 likes , vi hade en statsminister som hyllade våldsamma attacker mot poltiker som håller torgmöten. Sverige står defetivt i en avhumniserings process ,det börjar i små skallor 

Hon stödjer avhumaniseringen alltså stödjer hon folkmord 
    Kan du länka till att det står på IRM att man ska "kasta Sverigedemokrater ut för trapper"?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-01-14 11:20:33 följande:
    Går nog inte, man får inte länka till avpixlat på FL.

Och en länk till IRM visar ju bara att påståendet är en lögnSkrattande

Men det är ju möjligt att länka ändå

www.interasistmen.se/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja det där säger ju faktiskt allt! Jag rekommenderar alla att gå in och läsa på IRM och själv skapa sig en uppfattning om innehållet.
  • KillBill
    Oljud skrev 2017-01-14 15:35:06 följande:
    Jag har inte spart på allt dumt som skrivs på den sidan ,just den kommetaren jag citerade här var en kommentar jag visade min tjej när vi började dejta för flera år sen .Jag ville att hon skulle se vilken farlig sida IRM; är och förstå allvaret med deras avhumanisering .Hon är dessutom från Bosnien alltså flykting, och hon förstår hur farligt detta är och ja hon ser likande mellan avhumaniseringen som sker idag och som skedde när dom bodde i Sarajevo

Gå in på IRM fb,sida så får du se på hatet,jag använder irm ganska ofta som ett farligt exempel inte bara bland vänner utan även visat upp det för arbetskamrater .Dom är en del av vad som kan bli ett framtida folkmord,det börjar i små skallor
    Snacka om att rikta fokus mot fel håll. Det är självklart rasisterna som är problemet och inte IRM som lyfter fram rasisternas vidrigheter som är problemet. Jag rekommenderar alla att skapa sig en egen uppfattning:

www.interasistmen.se/
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-01-14 21:12:08 följande:
    Nja, jag sprider inte hat.

Tvärtom regaerar jag när radikaliserade personer talar om att beväpna sig, man kan iofs ställa frågan om det är rätt metod att ta bort katerina Janouchs böcker som bokhandlaren i Uppsala gör, de innehåller ju inte det hatbudskap hon spred i den tjeckiska intervjun. Men samtidigt är ju bokhandlaren i sin fulla rätt att sälja vilka böcker hon vill, och enligt min uppfattning är det där det är viktigt att reagera när Katerina Janouch kallar bokhandeln Flatlusen och hennes anhängare hotar bokhandlaren till livet och/eller med våldtäkt.

Självklart ska inga böcker brännas, skulle biblioteken ta bort KJ:s böcker (som tokskallen Birro gapar om att de gör) så vore det på sin plats med en protest.

jag får iofs känslan av att du inte riktigt hänger med. Vet du vad Svenska kommittén mot antisemitism är? Vet du vad antisemitism är? Förstår du var det innebär när IRM hedrats med en utmärkelse från Svenska kommittén mot antisemitism:

För övrigt tycker jag att Katerina Jonouch ska tala mycket tyst om åsiktsfrihet och bristande tolerans. Hon tillhör de högerextremister som ansåg att det var Åhlens fel att rasisterna gav sig på den svarta lucian de använde i sin kampanj.

Det sistnämnda är ett slående exempel på eftergivenhet mot rasismen. Hon menar att Åhlens provocerade, precis som vissa högerextremister menar att Sverige provocerar dem genom att ta emot invandrare och att de därför är i sin fulla rätt att beväpna sig.

Ungefär som Breivik resonerade om du minns honom. Han beväpnade sig också, med känt resultat.
    WORD!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-01-16 07:28:16 följande:
    Jo, det var det där med yttrandefrihdet.

När högerextremister talar ut och förklarar att de tänker beväpna sig så ska ingen komma och invända mot detta.

Då kränker man högerextremistens yttrandefrihet.

Om skrikhögern skulle man kunna rent metaforiskt påstå att om de var ute i trafiken skulle de konsekvent köra som att trafiken var enkelriktad.

Det ska bli spännande med skrikhögern - att se om det ska bli möjligt för dem att nå absoluta nollpunkten i tankeförmåga.

Vägen dit tycks vara enkelriktad och kantas av ständigt upplevda kränkningarSkrattande
    Tack, jag satt och skrev på ett inlägg med liknande kommentarer.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-01-18 23:01:36 följande:

Mmm. Stefan Löfven i TV:

- Det är en person som gör ett, enligt min uppfattning, väldigt konstigt uttalande. Respekten är stor för den svenska och den nordiska modellen, att vi kombinerar produktivitet med jämlikhet, bra arbetsvillkor för löntagare med produktiva och effektiva företag och en välfärd som bidrar. Det finns en stark tilltro till det, säger Löfven.

Statsministern talar om för en vanlig enkel medborgare hur man egentligen ska tänka. Eller, som du var inne på, uttryckt på identitetspolitikiska:

Privilegierad vit medelålders heterosexuell man utsätter invandrarkvinna för mansplaining.

Det var väl för övrigt en del knorrande från samma håll för ett antal år sen när en annan barnboksförfattare hade fräckheten att säga sin mening om skattesystemet:

sv.wikipedia.org/wiki/Pomperipossa_i_Monismanien

Det handlar inte om vad Katerina Janouch tycker utan det handlar om att Katerina Janouch satt och hittade på saker om Sverige i Tjeckisk TV. Varför ska man inte få ha åsikter om det?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-01-19 00:46:11 följande:
    Om du tycker att hon "hittat på saker" får du citera vad hon sagt och förklara vad du menar är fel.

Sedan bör en statsminister naturligtvis inte recensera uttalanden av enskilda medborgare. Om Löfven är orolig för att det sprids en negativ bild av Sverige kan han väl fundera en smula på hur han själv uttryckte sig i valrörelsen:

www.svt.se/nyheter/val2014/socialdemokraterna-presenterar-sitt-valmanifest

Sverige är ett fantastiskt land, men Sverige håller på att gå sönder, sade Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven när han tillsammans med Magdalena Andersson, Mikael Damberg och Carin Jämtin presenterade partiets valmanifest.
    Först och främst så har Katerina Janouch under årtionden varit en offentlig person i Sverige och hon har under det senaste året/åren medverkat i den politiska debatten (ibland i TV/stora rikstäckande tidningar). Om man medverkar i den politiska debatten på riksplanet så får man acceptera att man ibland får mothugg.

Nu några påhitt från Katerina Janouch som hon framförde i tjeckisk TV:

- Sverige har på grund av immigrationen inte har råd att ge pensionärer mat.

- Svenskar har börjat emigrera pga massinvandringen.

-150 000 har utvandrat till Storbritannien och USA. Oklart vilken tidsperiod men detta påstående i kombination med påståendet om att svenskar har börjat emigrera pga av massinvandring gör att man tolkar det som att detta har skett i närtid.

- Allt fler svenskar har börjat med vapenträning och har börjat beväpna sig sig för att skydda sig mot massinvandringen.

-75 procent av de 30 000 illegala nyanlända är män över arton år som utger sig för att vara barn,
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-19 06:52:14 följande:
    Det rimliga svaret från statsminstern hade varit: "Hon är fri att ha sin bild och meddela den. Mer än så har jag inte att säga i detta. det är ine min sak att tillrättavisa enskilda medborgare."
    Varför skulle inte stadsminister kunna svara på frågor från journalister gällande uttalanden från offentliga personer som medverkar i den politiska debatten?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2017-01-19 12:28:22 följande:
    Flash Gordon skrev 2017-01-19 06:52:14 följande:
    Det rimliga svaret från statsminstern hade varit: "Hon är fri att ha sin bild och meddela den. Mer än så har jag inte att säga i detta. det är ine min sak att tillrättavisa enskilda medborgare."

Saken är den att Katerina Janouch är en offentlig person som ofta deltar i den politiska debatten.  Stadsministern måste självklart ha rätt att svara på påståenden från offentliga personer som deltar i den politiska debatten, Allt annat skulle vara absurt.   

Svar på tråden Bokbål i Uppsala