Inlägg från: Oljud |Visa alla inlägg
  • Oljud

Bokbål i Uppsala

Grande Rock skrev 2017-01-13 17:16:38 följande:

Vad är det du anser vara fascistiskt? att en privat näringsidkare väljer att inte sälja böcker från en författare man inte vill stödja? eller är det bara för att hon berättar att hon inte vill göra det?

Att man hatar och vill förtrycka alla vars åsikt man inte delar är fascism,nu får hon vara det då även obehangliga åsikter måste vara tillåtna i en demokrati ,men motthugg bör man räknar med specielt när man står för att mörda alla som inte tycker som henne
  • Oljud
    dfuoih skrev 2017-01-13 18:02:20 följande:
    Eh va? Vem står för att mörda vem?

Bokhandlare kan givetvis välja vilka böcker de vill sälja. Det är varken åsiktsförtryck eller fascism. Eller menar du att alla bokhandlare skall vara tvungna att sälja alla böcker?
    Ursäkta men tror du Hitler bara en dag började mörda judar i miljontals och folket var med på det? Folkmord börjar i småskallor först avhumaniserar man skapar opinon mot dessa man vill ha bort osv osv, år senare sätter man igång med folkmord just för att avhumnaisering prossenen gör det ok i folkets ögon.Hon är en del av det hon hjälper till med avhumaniseringen alltså står hon för folkmord och fascism

När sa jag att hon inte får? hon får verkligen hata och vilja mörda alla som tycker annorulunda än henne , men jag tänker säga emot .för jag är demokrat och anser att såna åsikter är farliga
  • Oljud
    EnAnonumius skrev 2017-01-13 18:13:05 följande:
    Att man hatar och förtrycker alla vars åsikt man inte delar är knappast något som är något som enbart  tillhör fascismen. Att påstå en sådan sak säger en hel del om din (frånvaro) av kunskap om olika politiska åskådningar.
    När sa jag att detta enbart tillhör fascismen? Finns fler vidriga idelogier ,men hon är defitivt en fascist av fler anledningar. Att du misstolkar min text så grovt visar på hade hög frånvaro i skolan .Tips komvux kanske vore nåt för dig
  • Oljud
    dfuoih skrev 2017-01-13 18:27:56 följande:
    Så om exempelvis SF-bokhandeln eller ICA inte säljer KJs böcker så är de fascister och avhumaniserar i förberedelse för ett folkmord? Jag har lite svårt att följa din tankegång faktiskt.

Och du nämner hela tiden att "hon/någon" vill "mörda" någon. Vem är det som vill mörda och var har hon skrivit det?
    Dom är en del av det, vet inte om du följer nån typ av media men det är ganska vanligt att man förlöjligar eller hatar Sverigedemokrater eller invadringskritiker 

Gå in på IRM så får du se kommentarer som "man ska kasta sverigedemokrater ut för trapper" får oftast flera 100 likes , vi hade en statsminister som hyllade våldsamma attacker mot poltiker som håller torgmöten. Sverige står defetivt i en avhumniserings process ,det börjar i små skallor 

Hon stödjer avhumaniseringen alltså stödjer hon folkmord 
  • Oljud
    EnAnonumius skrev 2017-01-13 18:52:47 följande:
    Tja fundera på vad du skrev i ditt inlägg..
    Du skrev  "det ÄR fascism".  Du skrev aldrig att det finns andra lika vidriga ideologier. utan bara konstaterade som fakta att det "ÄR fascism".

Så ja förklara för mig hur man skall undvika att "misstolka" ditt inlägg när du formulera det som enskild fakta tillhör fascismen?

Så du kanske borde ta tipset om komvux till dig själv och kila dit, du kan börja där, innan du gnäller om att andra skall göra det.
    Oljud skrev 2017-01-13 17:24:41 följande:
    Att man hatar och vill förtrycka alla vars åsikt man inte delar är fascism,nu får hon vara det då även obehangliga åsikter måste vara tillåtna i en demokrati ,men motthugg bör man räknar med specielt när man står för att mörda alla som inte tycker som henne
    Stt det finns fler idelogier som stödjer sig på liknande vidriga värderingar  är ganska mycket allmänkunskap att känna till, så jag borde inte behöva påpeka självklarheter,ja förutom till dig då . Ursäkta att jag inte överförklarade så att även du förstog 
  • Oljud
    FDFMGA skrev 2017-01-13 19:06:22 följande:
    Nja, inte har Reinfeldt hyllat våldsamma attacker mot politiker på torgmöten.

Det begriper du väl själv om du tänker efterSkrattande
    Det är exakt vad han gör ,även om det är i en liten skala så är det en direkt avhumanisering och han är knappast den enda .Man har hatat sverigedemokrater och invadringskritiker länge nu vad har det resulterat i? Har det poltiska klimatet blivit bättre eller mer rått? Avhumanisering och hat gynnar inte samhället utan det gör folk mer extrema och det är väldigt farligt. Jag tror på öppenhet och samtal man behöver inte älska oliktänkande men hat kommer man inte häller långt med

www.expressen.se/kvallsposten/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/
  • Oljud
    dfuoih skrev 2017-01-13 19:13:49 följande:
    Att förlöjliga människor för deras åsikter är inte samma sak som att inte sälja KJs böcker. Jag skulle se allvarligare på det om det var så att biblioteken plockade bort böckerna.

Jag har fortfarande svårt att hålla med om din koppling till folkmord. Om Konsum vägrar sälja apelsiner från Israel - är det förberedelse till folkmord då? Eller var drar du gränsen?
    Lite skillnad, här i sverige sorterar vi ut en vis sorts männiksor, dom som röstar på sd eller kritiserar invadringen är inte som alla andra ,dom är inte riktigt människor, Att kritsera ett land för dess agerande är en sak men att hänga ut och förfölja folk som det görs här i sverige är defetivt att avhumanisera 
  • Oljud
    äldreochklokare skrev 2017-01-13 19:35:04 följande:
    Roligt du vinklar det som om resten av mänskligheten tex "vill kasta sverigedemokrater ut för trapper" (klarar nästan inte av att citera felstavningen men ok, jag gör det, annars är det ju inget citat) 

Vilka kommentarer får man inte se om man läser där sverigedemokrater skriver? Där står det knappast snälla inlägg om att man ska vara snäll och klappa katten, där är det uttalanden om att invandrare är "invällare"(se där ett påhittat ord med negativ klang som kommer just från SD-are)  som likt ett lämmeltåg invaderar den fins renrasiga svenska myllan, och där man raskt och gärna kommenterar hur bra och inte minst effektivt det vore om man kunde typ avliva allesammans. 
    Självfallet finns det hat på båda sidor gör det hatet mer ok? sen skillnaden är att dessa hatiska idiot kommentarer på sd sidor har kanske 2-5 likes medan ett inlägg på Irm om att döda sverigedemokrater ger hundratals likes .Invällare har jag aldrig någonsin skrivit så föreslår att du tar det med den som faktiskt skrev det ,hur tycker du vi ska möta detta hat? ska vi avrätta folk som tycker fel? ska vi ta ifrån dom deras rösträtt? ska vi fängsla dom? ska dom märkas? dom utesluts redan fascist hyllande personer som ägarinnan av denna bokhandel, Jag tror inte på att bemöta hat kritik och oro med hat och avhumanisering =P det är FEL ,hell min flickvän många av mina vänner röstar vänstern vi har inga problem med varandra för vi väljer att inte hata alla som tycker olika ,jag tror till och med man växer som människa att ha oliktänkande omkring sig
  • Oljud
    KillBill skrev 2017-01-14 11:15:14 följande:
    Kan du länka till att det står på IRM att man ska "kasta Sverigedemokrater ut för trapper"?
    Jag har inte spart på allt dumt som skrivs på den sidan ,just den kommetaren jag citerade här var en kommentar jag visade min tjej när vi började dejta för flera år sen .Jag ville att hon skulle se vilken farlig sida IRM; är och förstå allvaret med deras avhumanisering .Hon är dessutom från Bosnien alltså flykting, och hon förstår hur farligt detta är och ja hon ser likande mellan avhumaniseringen som sker idag och som skedde när dom bodde i Sarajevo

Gå in på IRM fb,sida så får du se på hatet,jag använder irm ganska ofta som ett farligt exempel inte bara bland vänner utan även visat upp det för arbetskamrater .Dom är en del av vad som kan bli ett framtida folkmord,det börjar i små skallor
  • Oljud
    KillBill skrev 2017-01-14 15:46:32 följande:
    Snacka om att rikta fokus mot fel håll. Det är självklart rasisterna som är problemet och inte IRM som lyfter fram rasisternas vidrigheter som är problemet. Jag rekommenderar alla att skapa sig en egen uppfattning:

www.interasistmen.se/
    Absolut ett sorts hat är fint och ett sorts hat är fel, Människor med extrem syn har en tendes att ursäkta just deras hat och tro att det är nåt fint. Hitler tyckte säkreligen att hans hat och uttrotningsförsök var nåt fint och bra, och IRM ursäktar sitt hat som nåt gott

Hat är hat och att avhumanisera 13 procent av folket är farligt och kan mycket väl leda till ett nytt folkmord .Detta har vi sätt hända flera gånger i vår historia
  • Oljud

Sen tycker jag folk borde söka på Philipp Rupprecht ,nu får ni söka själva då jag vägrar länka till anti semtitiskt matrial. Philipp Rupprecht var en person som ritade karikatyrteckningar mot judar innan förintelsen, han var en del i den stora avhuminserings prossesen som skedde innan förintelsen

Sen nästa länk går till en kostnär som heter  Christoffer Svanströmer som ritar liknande bilder på Sverigedemokrater .Gå in och titta runt på hans bilder ett citat "Vi är parti pricis som alla andra" och en hitler mask på talaren budskapet som han vill förmedla är då "sd är inte som alla andra" "dom är inte människor".Gör även narr av jordbävningen i Japan en humnitär katastroff.Känns ju fint Japan har ju en extremt låg invadring så då kanske dom förtjänade att dö enligt den "goda" eliten? Har även ritat bilder där han hyllar våld mot oliktänkande

Ser ni inte det som sker idag tror jag att ni är okunniga i historia eller så kanske ni inte bryr er och tycker innerst inne att sdare borde avrättas.Er människosyn skrämmer skiten ur mig och ur folk som upplevt föritelser.Ni är farliga

• Oljud
    FDFMGA skrev 2017-01-14 20:37:30 följande:
    Mm, det är ingen nyhet att "Inte rasist men" fick ta emot Elas-priset från Svenska kommittén mot antisemitism.

Men du har rätt i att det är viktigt att stå upp mot rasism.

All heder till "Inte rasist men" som nu senast avslöjade två sverigedemokrater som gjorde narr av offren från koncentrationslägret i Auschwitz i Polen.

Helt rätt att namnge dem!
    Frågan du borde ställa dig själv är, vill du vara delaktig i en ny förintelse? om inte sluta sprid hat, argumntera emot säg ifrån, men att avhumanisera är inte rätt väg att gå, det är farligt
Svar på tråden Bokbål i Uppsala