• Anonym (123)

Oärlig och fuskande sambo

Han låter som en psykopat som försvarar sitt beteende med att "alla andra gör så här". I det här fallet räcker det inte med en knäpp på näsan, det kommer  troligen inte röra honom i ryggen. 

Hur ska han få en knäpp på näsan menar du? Någon måste skvallra på honom till föreningen eller jobbet, och vem ska det vara förutom du? Blir han dessutom avslöjad blir det inte en knäpp på näsan, snarare får han sparken och blir polisanmäld. 

Jag skulle aldrig  stå ut med att leva med en person med en värdegrund så olik min. Du har ju redan försökt ändra på honom och ta da... det har inte lyckats.

Gör dig av med honom. Du klarar dig ju utmärkt själv. I föreningen, glöm hans tidigare fuskande, det är inte ditt ansvar. Men, var vaksam på framtida agerande. Han kommer då vara medveten om att du vet och ogillar hans fuskande. Med lite tur kommer han sluta med dumheterna. Risken att bli påkommen blir ju helt plötsligt så mycket större.

• Anonym (123)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-01-12 10:17:36 följande:

Jag håller med. Genom att inte göra något så stödjer jag ju detta. Det är ju så det känns.

Men skvallrar folk på sina sambos? Har aldrig hört om någon vars sambo hört av sig till chefen. Skulle de ens ta det på allvar? Känns som jag mest skulle få skit själv.

Han har nog hjärntvättat mig till att tro att jag är FÖR ärlig. För jag tycker inte det är ok, det han gör.

Ja du låter hjärntvättad. Med insikt om det dessutom, du imponerar faktiskt TS. Du är för bra för din sambo. Skaffa själaro nu och sluta att passivt stötta en  kriminiell.
Svar på tråden Oärlig och fuskande sambo