Inlägg från: äldreochklokare |Visa alla inlägg
  • äldreochklokare

Skolans ansvar? Åsikter tack :-)

Meus Veritas skrev 2017-01-11 10:20:33 följande:

Till er som svarat trevligt tack för era svar.
    Nej han går inte själv till skolan än då vi har tre högt trafikerade vägar att korsa till skolan och det är väl kanske pga detta som jag ännu inte lärt mig att han faktiskt klarar sig själv eg.

Till er som bara vill sitta på någon och trycka ner så förstår jag inte vad ni får ut av det hela. Det finns sätt att skriva saker på utan att dumförklara frågeställaren.
    Mitt barn har ingen sorts problematik och jag skriver ju själv att jag inser att det kan vara min lejonmammainstinkt som kickat in så varför ens trycka ner? Sen att jämföra med hur det var för ca 30 år sen är ju helt orelevant då världen inte ser ut på samma sätt längre men det kanske ni missat vad vet jag. Jag ställde en enkel fråga och blottade mina farhågor men självklart ska även det skrattas åt, nåja det säger mer om er än om mig.

Tycker du överreagerar lite när du anser att vissa svar har handlat om att trycka ner? Du ställde en enkel fråga (som du själv skriver) där du själv i frågan funderade över om det kunde vara din mammainstinkt. När då folk säger att de tycker det, blir du "nedtryckt"? I mina ögon har ingen skrivit på ett elakt sätt, kanske lite med skrattet i mungipan men det är inte samma sak. 

Jag förstår att detta kan vara ett problem men inte om det bara är 500 meter och om det inte finns några stora vägar att korsa skulle jag vara lugn. Mina barn hade på samma sätt men det var dels längre än 500 meter att gå + att de behövde passera 3 olika vägar där det bara fanns riktigt övergångsställe på en plats. Där hade jag reagerat om skolan bara hade släppt iväg dem. 

Du kanske kan höra med föräldrar till barn som är några år äldre som gått samma väg, om det fungerade för deras barn?
Svar på tråden Skolans ansvar? Åsikter tack :-)