Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

Skolans ansvar? Åsikter tack :-)

Han är tio år och du måste "släppa" honom förr eller senare eftersom din uppgift som förälder är att se till att han klarar sig som vuxen. HAn är inte ditt barn, han är sin egen som du lånar en stund av framtiden.

Dessutom ser du spöken mitt på dagen. Att främlingar överfaller/kidnappar barn är extremt ovanligt. Är du rädd för övergrepp på barn är det din närmsta familj och vänkrets du ska vara rädd för därför att det är i de kretsarna man hittar förövarna i de allra flesta fall.
    Poängen är att i det perspektivet är ditt barn tryggare i skolan än i ditt eget hem. Och nu inser du förhoppningsvis att det inte är en rädsla man får låta prägla ens vardag eftersom man inte kan gå runt och vara ständigt rädd för sin egen familj och vänner...

• Träskvatten
    Meus Veritas skrev 2017-01-11 11:21:45 följande:
    Tack för ditt utförliga men ändå vänligt menade svar. Ja nu när jag väl skrivit det och läser andras tankar och åsikter så inser jag att jag målar upp ett scenario som är väldigt osannolikt att det skulle hända. Men så är det ju med hjärnan ibland när man är så rädd om det finaste man har att man nästan kramar ihjäl det. Missförstå mig rätt, min son är inte övervakad hemma mer än att vi vet vart han är och litar på att han har med sig sin mobil och ringer oss om det skulle vara något. Så ja nu inser jag att det var som jag misstänkte att mina lejoninstinkter kickat in.
    Det var så lite så. Glad

Jag menade att ge dig lite perspektiv på dina tankar. Ibland blir det så, för alla, att man snurrar in sig alldeles i sina egna funderingar och man kan behöva en vänlig puff i rätt riktning.

Visst är man rädd om sina barn och jag tror att alla målar fan på väggen mellan varven. Du har gjort alla rätt i boken som ventilerar, vägrar ta till dig påhopp, och fått insikt om att du tänkt lite galet. Människor som du ger hopp om FL och mänskligheten. Glad
Svar på tråden Skolans ansvar? Åsikter tack :-)