• Trolletrigge

Styvson svartsjuk på min relation med hans pappa

Hmmm...den enda som egentligen faktiskt kan göra nåt är din sambo. Han måste helt enkelt markera både genom tal och handling att det sonen gör inte är okej samt att det inte kommer att fungera att på detta sätt komma emellan er. Skulle det ändå vara så att ni känner att det tär på relationen så får din sambo hålla masken ett tag och verkligen visa att det inte biter, och att han tänker hålla fast vid dig. Visst kan man på ett sätt förstå vart killens känslor kommer ifrån, men att systematiskt försöka sabba relationer mellan människor tenderar en aning till överdrift.

Jag menar inte att din sambo ska visa att han väljer dig framför honom, men förklara på skarpen att detta bara leder till att relationen mellan honom och så en påfrestas och att försäkra honom om att det handlar om två helt olika slags kärlek som inte konkurrerar ut varandra. Vad fan är detta för beteende liksom??? Han får pränta in i killen att pappas lycka också är viktig och att man ska önska gott åt de man älskar osv.

Svar på tråden Styvson svartsjuk på min relation med hans pappa