Inlägg från: Anonym (Me2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Me2)

Helgalkoholist

Jag har samma problem. Men jag dricker bara för att helgen ska ta slut snabbt.
    Är helt ensam, ingen familj eller vänner och på helger blir det extra tydligt!
    Avskyr helger - och hela mitt s.k "liv".
    Har du partner, vänner, familj borde det vara hur lätt som helst att sluta dricka och umgås med dina nära och kära istället?!

• Anonym (Me2)
    Stårschan skrev 2017-01-10 08:33:04 följande:
    Om du ändå avskyr helgerna så mycket att du dricker för att de ska ta slut kanske du bör överväga att hålla dig sysselsatt med något annat. Kan du ta något helgjobb? Ideellt, om inte annat. Du har ju själv insett att det är destruktivt att leva som du gör nu, så då kanske du ska försöka undvika att vara ledig.
    Har volontär jobbat tidigare på olika katthem, men är för deprimerad för att ens kunna gå utanför dörren i nuläget.
  • Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-10 17:40:03 följande:

Visst är det så, men det ska väl inte hindra och försöka?
    Eller varför inte hitta en hobby som du kan pyssla med, om man gillar fotboll tex så kan man hjälpa till i någon lokal förening.
    Fågelskådning eller vad nu du gillar, för det handlar om att hitta nya intressen och rutiner.

Har försökt hitta en hobby eller intresse i många år. Det enda jag tycker om är att gå ut och äta/ta en öl, titta på fotboll eller hockey live - inget man "kan" göra ensam - eller rida vilket jag inte har råd med!
    Skulle gärna vilja golfa, men för dyrt och inget man kan göra ensam.
    Nya vänner känns rätt kört mao.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (Vodka) skrev 2017-01-10 16:51:38 följande:
    Har nyligen brutit upp med min partner och känns som om de flesta av mina vänner träffar jag bara när det är dags för fest.
    Samma här. Har svårt att släppa hopp om exet.
  • Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-10 18:11:58 följande:

Men om man bara ser sitta dricka öl och titta på sport som det enda roliga, så lär du inte göra annat heller.
    Så lite får man lägga manken till själv.

Dricker aldrig öl när jag tittar på sport, dessutom har jag ju slutat helt med alkohol nu.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (B) skrev 2017-01-10 18:16:59 följande:
    Personen skrev ju andra saker också men det hade han/hon inte råd med
    Exakt!
  • Anonym (Me2)
    Anonym (Träna) skrev 2017-01-10 18:40:03 följande:
    Golf behöver inte vara så dyrt. Det finns väldigt flexibla medlemskap nuförtiden. De flesta klubbar har klubbset man kan låna. Kurs för grönt kort kan kosta 999kkr. När du vill spela säger du till i receptionen att du vill ha sällskap så bokar de in dig med andra, de har koll. Nackdelen är att det är svårt att ta sig till banorna utan bil. Nu vet jag inte var du bor men skulle det råka vara Sthlm kan Bromma GK vara ngt. 9-hålsbana där det går att åka buss dit. Jag började själv där, tröskeln att komma in i sporten är låg.
    Jag har en klubb där jag har tränat på rangen i många år. Vill hitta en nybörjare att gå 9 hålsbanan med till en början. Har gått kurs där för många år sen.
    Det är Ågesta i Sthlm och det är lätt att åka kommunalt för mig. Sålde bilen för 2år sen.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (Träna) skrev 2017-01-10 19:42:27 följande:
    Du ser :) Den banan som ligger bäst till för Stockholmare :). Kollade på deras hemsida. Ett greenfee medlemskap på 9-hålsbanan kostar 995kr. Sen 100kr per rond. Låter som en kanongrej att börja med. Som sagt, säg till i receptionen så bokar de in dig i en boll med andra. Jag känner flera som jobbar i repan på golfklubbar, de har riktigt bra koll på medlemmarna och bokar in dig bland bra folk som är öppna och trevliga. Lycka till!
    Måste gå med nån jag känner i början eftersom jag inte kan nånting.
    Sen vet jag inte om just Ågesta är så bra för mig då mitt ex golfar där varje dag!
    Han kommer tro att jag stalkar honom då. Han känner alla där och jag själv har jag jobbat där i 2 omgångar.
  • Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-10 23:50:45 följande:

Men så var det ett tag eller hur?

Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!
  • Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-11 00:05:02 följande:
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:00:03 följande:Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!

Du gör mig förvirrad med dubbla budskap.
    Så jag antar du tog rollen i första inlägget där, som den som drack öl och tittade på sport eller?

Alltså jag tycker (tyckte) om att gå på en bar och ta en öl (fast kan inte det längre eftersom jag slutat dricka) och att gå på restaurang men inte ensam.

Jag tycker också om att se hockey eller fotboll men alltid utan alkohol så det kan jag göra nu, men inte kul ensam.

Blev det klarare nu? :)
Svar på tråden Helgalkoholist