• klyban

Helgalkoholist

Börja och testa och ändra dina dryckesvanor, det är ju ett naturligt första steg och testa.
    Lustigt nog att halvera den mängden alkohol, är fortfarande rätt mycket.
    Men en halvering är trots allt bra mycket mindre än nu, sen kan  man ju gå visare efter man lyckats med detta.
    Jag brukar säga att det är oftast bara de första ölen/glas vin som ger en nått, resten är bara ren slentrian och fyller inte mycket funktion till att vara mer trevligt.

Och givetvis får du hitta på andra saker att göra som ersätter fyllan.
    På vad du ska ersätta med, får du ju kolla upp vad du annars kan tycka är roligt.

• klyban
    Anonym (Vodka) skrev 2017-01-10 16:51:38 följande:
    Har nyligen brutit upp med min partner och känns som om de flesta av mina vänner träffar jag bara när det är dags för fest.
    Du får du hitta vänner som du inte bara går att festa med då.
  • klyban
    Anonym (Vodka) skrev 2017-01-10 17:37:08 följande:
    Lättare sagt än gjort!!

Visst är det så, men det ska väl inte hindra och försöka?
    Eller varför inte hitta en hobby som du kan pyssla med, om man gillar fotboll tex så kan man hjälpa till i någon lokal förening.
    Fågelskådning eller vad nu du gillar, för det handlar om att hitta nya intressen och rutiner.

• klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:06:58 följande:
    Har försökt hitta en hobby eller intresse i många år. Det enda jag tycker om är att gå ut och äta/ta en öl, titta på fotboll eller hockey live - inget man "kan" göra ensam - eller rida vilket jag inte har råd med! Skulle gärna vilja golfa, men för dyrt och inget man kan göra ensam. Nya vänner känns rätt kört mao.

Men om man bara ser sitta dricka öl och titta på sport som det enda roliga, så lär du inte göra annat heller.
    Så lite får man lägga manken till själv.

• klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:20:17 följande:
    Dricker aldrig öl när jag tittar på sport, dessutom har jag ju slutat helt med alkohol nu.

Men så var det ett tag eller hur?

• klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:06:58 följande:
    Har försökt hitta en hobby eller intresse i många år. Det enda jag tycker om är att gå ut och äta/ta en öl, titta på fotboll eller hockey live - inget man "kan" göra ensam - eller rida vilket jag inte har råd med! Skulle gärna vilja golfa, men för dyrt och inget man kan göra ensam. Nya vänner känns rätt kört mao.
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:00:03 följande:
    Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!

Du gör mig förvirrad med dubbla budskap.
    Så jag antar du tog rollen i första inlägget där, som den som drack öl och tittade på sport eller?

• klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:15:06 följande:
    Alltså jag tycker (tyckte) om att gå på en bar och ta en öl (fast kan inte det längre eftersom jag slutat dricka) och att gå på restaurang men inte ensam. Jag tycker också om att se hockey eller fotboll men alltid utan alkohol så det kan jag göra nu, men inte kul ensam. Blev det klarare nu? :)
    Det hade räckt och säga ja.
  • klyban
    Anonym (B) skrev 2017-01-11 00:48:56 följande:
    Men jisses... varför så snäsig när människan bara förklarade?

Jag ställde en fråga som inte krävde en förklaring, utan bara ett ja eller nej.
    Såklart ett nej hade behövts förklaras, men inte ett ja.

• klyban
    Anonym (B) skrev 2017-01-11 21:57:16 följande:
    Finns ingen anledning att vara så snäsig ändå

Jag ställde en fråga som inte krävde en förklaring, utan bara ett ja eller nej.
    Såklart ett nej hade behövts förklaras, men inte ett ja.

Svaret var överarbetat och meningslöst.

Svar på tråden Helgalkoholist