Skadligt att ta låg dos tjack varje dag?
Anonym (Adhdboy) skrev 2017-01-09 14:17:58 följande:
Kloka ord! Ja klart jag skäms, speciellt nu. Skäms gör jag alltid om jag fattat tokiga beslut som man sen får sitta och ångra sig om så man blir knäpp.
Drar dom in medicinen så har jag bara mig själv att skylla och då får jag försöka klara mig utan hur tufft det än blir.
Nä det är inte lätt för folk att förstå vilka svårigheter en adhd för med sig, dom som vet det bäst är dom som har det och jag tror inte ens att alla läkare förstår det fullt ut heller.
Men tänk att tex på fyllan så kan du göra saker du ångrar om du förstår? Så är jag när jag är nykter.
Sen koncentrationssvårigheter och 100 tankar som far runt i huvudet, när du sitter vid fikabordet på jobbet så lyssnar och tänker du på den som pratar mitt emot dig, medans jag kopplar bort mitt eget bord och hör dom andra 5 borden istället så dom får säga åt mig ibland att nu är det din tur att lägga korten om vi spelar kort tex, jag är ofta inte med mentalt på det jag gör utan svävar iväg i andra tankar.
Sen lägger vi till en extrem utmattning på det med, du kan nog tänka dig hur mycket energi det tar.
Elvanse har hjälpt mig lite såklart men det behövs betydligt mycket mer stöd.
Nu kanske du förstår lite bättre iaf..
För det mesta har folk ingen förståelse för oss, nu menar jag inte att man ska ha förståelse till hur dumma grejer man än gör för bara för att man har adhd med extrem impulsivitet så kan man ju inte skylla ett bankrån att det var min adhd;s fel.
Men genom åren har man ju fått mycket skäll och blivit kallad för både det ena och det andra.
Min läkare brukar säga att om jag är ärlig om det han frågar så kommer han inte skälla för han har sagt att det har du nog fått tillräckligt av redan genom åren, han är väldigt förstående när det kommer till min bristande impulskontroll men jag får inte kliva över gränsen för det, och det tror jag att jag har gjort nu..
Nä nu känner jag mig dum som startade den här tråden och ännu en grej att ångra.
Inte nog med att du verkar väldigt klok men hur fan visste du att det var samma trådskapare haha?