klyban skrev 2017-01-09 13:43:10 följande:
Det är därför du ska sätta dig ned med samma problem flera gånger, så får man hoppas att du kommer fram till ett icke impulsbeslut.
Vet inte ens om folk förstår hur en med ADHD funkar, det gör inte ens jag, men jag har en aning i alla fall.
Och en del du skriver är rätt tokigt som detta med i hur du skulle medicinera dig med vanligt amfetamin och den du fått föreskriven av läkare.
Och då när de har noll koll på hur det funkar, så är ju det inte konstigt undrar hur det står till med dig.
Då genom kraftuttryck.
Sen gillar folk vara dömande och stigmatisera mot de som tar narkotiska mediciner och/eller olagliga droger.
Vad deras agenda är kan man bara gissa, men döma och stigmatisera leder aldrig till nått bättre.
Så ibland tror jag det handlar om att sparka på en som ligger, för att de ska må bra själva.
Vilket dom säkert gör i ungefär 1,3 sekunder, sen inser dom att inget har ändrats , men be om ursäkt finns inte på kartan.
Mitt råd är att skippa all självmedicinering, och gå och ta ett snack med din läkare och säg att du känner det inte funkar lika bra som innan och undra hur ni ska göra.
Så får du låta det ta sin kurs där.
Och om på nått sätt det kommer upp du tagit amfetamin, så säg att du skäms, vilket jag antar är sanningen också.
Och visar det sig att det blir konsekvenser med indragen medicin, ja, då blir ju det inte så skoj.
Så får hoppas om det kommer upp att läkaren är förstående, men kommer antagligen säga ett och annat och kanske sätta in kontroller att du sköter dig eller begränsning till tillgång av din medicin.
Kloka ord!
Ja klart jag skäms, speciellt nu. Skäms gör jag alltid om jag fattat tokiga beslut som man sen får sitta och ångra sig om så man blir knäpp.
Drar dom in medicinen så har jag bara mig själv att skylla och då får jag försöka klara mig utan hur tufft det än blir.
Nä det är inte lätt för folk att förstå vilka svårigheter en adhd för med sig, dom som vet det bäst är dom som har det och jag tror inte ens att alla läkare förstår det fullt ut heller.
Men tänk att tex på fyllan så kan du göra saker du ångrar om du förstår? Så är jag när jag är nykter.
Sen koncentrationssvårigheter och 100 tankar som far runt i huvudet, när du sitter vid fikabordet på jobbet så lyssnar och tänker du på den som pratar mitt emot dig, medans jag kopplar bort mitt eget bord och hör dom andra 5 borden istället så dom får säga åt mig ibland att nu är det din tur att lägga korten om vi spelar kort tex, jag är ofta inte med mentalt på det jag gör utan svävar iväg i andra tankar.
Sen lägger vi till en extrem utmattning på det med, du kan nog tänka dig hur mycket energi det tar.
Elvanse har hjälpt mig lite såklart men det behövs betydligt mycket mer stöd.
Nu kanske du förstår lite bättre iaf..
För det mesta har folk ingen förståelse för oss, nu menar jag inte att man ska ha förståelse till hur dumma grejer man än gör för bara för att man har adhd med extrem impulsivitet så kan man ju inte skylla ett bankrån att det var min adhd;s fel.
Men genom åren har man ju fått mycket skäll och blivit kallad för både det ena och det andra.
Min läkare brukar säga att om jag är ärlig om det han frågar så kommer han inte skälla för han har sagt att det har du nog fått tillräckligt av redan genom åren, han är väldigt förstående när det kommer till min bristande impulskontroll men jag får inte kliva över gränsen för det, och det tror jag att jag har gjort nu..
Nä nu känner jag mig dum som startade den här tråden och ännu en grej att ångra.
Inte nog med att du verkar väldigt klok men hur fan visste du att det var samma trådskapare haha?