• Anx123456

Har jag en ätstörning?

Jag är 99 och har själv haft en ätstörning tidigare.

Jag tror faktiskt alla får ångest över att äta godis, kan jag börja med.

Att ha en "full ut" ätstörning är då du börjar ifrågestätta dig själv till att äta bröd, pasta, nötter eller vad som helst egentligen som innehåller mer kalorier

Att du ska sitta med gråten i halsen över lite glass är dock inget positivt :/ det kan ju leda till skeva bilder på all annan mat
    Så kanske borde du snacka med dina föräldrar om dem märker att du börjar äta mindre av visa saker, så kan dem säga till när det händer, om det händer. För oftast dem med ätstörningar vet inte vad dem håller på med

Jag hoppas att det bara är ångest över godis osv och inte fortsätter till ångest över vanlig mat

<3

• Anx123456

Jag snackade med en tant på BUP, hon var super snäll!! Och där fick hon mig att inse att så jag tänkte om saker och ting var bara en tanke jag hittat på själv och som inte heller var rätt. Sedan använde jag mig av träning och förde liksom över alla dåliga tankar där och gjorde av med dem. Så träningen/gym har en stor del av mitt liv och om jag ska bli bättre på det måste jag liksom äta mycket bra mat :)
    Jag kan nog säga att hjärnspöken försvinner aldrig. (De tankar som säger till dig att inte äta det där osv) Men du lär dig att vara starkare och trycka bort dem <3

• Anx123456

Men va? Anorexia när man har ångest för godis?

Självklart kontakta någon men inte skrämma upp henne med en dödshotade sjukdom?

Svar på tråden Har jag en ätstörning?