Har jag en ätstörning?
Hej alla på familjeliv! Vet inte om jag lagt tråden rätt men det får gå ändå,Jag är 00:a
Som rubriken lyder börjar jag fundera på om jag har utvecklat en ätstörning.
Jag har börjat få en väldigt skev bild till godis som jag vill få stop på.Jag slutade för ett par år sedan att äta onyttigt helt på grund av att min hy var väldigt känslig och jag fick akne lätt. I början gick det bra och jag kunde unna mig ibland utan ångest osv. Men efter ett tag började jag få grov ångest av att ha ätit något onyttigt och nu sedan några månader tillbaka har det gått så långt att jag blir obekväm om jag är i ett umgänge där någon har en godisbit i handen eller dricker läsk, helt enkelt äter onyttigt. Jag mår liksom inte bra. Jag har läst lite på andra sidor och jag verkar inte vara ensam om att få ångest om man konsumerar godis själv men jag har aldrig sätt någon skriva att man mår dåligt när andra äter det. Dock snappade jag upp på en grej som skrevs på en sida där en person svarade personen som skapade tråden att hen tyckte att personen i fråga skulle äta godis lite då och då för att inse att de inte är något farligt och inget att ha ångest över. Jag tyckte det lätt vettigt men samtidigt läskigt. Så jag testade de ikväll och gjorde egen glass med grädde mjölk och lite socker ca en matsked och nu sitter jag här med gråten i halsen för de jag ätit. Jag brukar ha väldigt lätt att lösa mina problem själv då jag ser mig själv utifrån och brukar liksom säga åt mig själv att ta mig samman och sluta larva mig, men med just detta problemet har det inte funkat. Slutsats: Jag är bokstavligt talat så rädd för onyttigheter att jag har börjat bli obekväm om någon annan äter det i min närhet. Hoppas ni kan ha lite översikt med att texten inte är perfekt skriven men jag hoppas att mitt budskap kom fram ändå, Tacksam för svar