• Strudel

Hjälp - sovplats för nyfödd bebis?

Jag väntar första barnet och funderar på hur vi ska ordna med sovplats för barnet den första tiden!

Hur gjorde ni?

Är det någon som har erfarenhet med den här bedinbed grejen?

kamcaredesign.jetshop.se/bedinbed-p-82-c-160.aspx

Vi har en väldigt stor säng o inte mycket plats på sidorna i sovrummet, så tänkte det kunde funka som alternativ till en bedside Crip? Eller räcker det med ett babynest?

När hade ni användning av spjälsängen?

Så många saker man ska klura ut innan barnet kommer :D  Tacksam för lite input!

• Svar på tråden Hjälp - sovplats för nyfödd bebis?
  • Strudel

Vad roligt att läsa om alla era erfarenheter!

Tyckte ni att det var svårt att byta rum när det var dags att låta bebben sova själv?

Funderar på att kanske själv sova i en säng i barnkammaren med en "bedside crib" bredvid, som man senare kan stänga på den sidan som var öppen först, och att på så vis enklare kunna "smita ut" till vårt sovrum? Eller är det dumt tänkt?

Sambon har svårt med sömn och ett mycket krävande jobb så under veckan när jag är föräldraledig kommer vi förmodligen inte kunna sova i samma rum. Även om vi såklart vill prova det (O då verkar det ju vara många som tyckte att ett nest med något hårdare kanter är bäst, ska försöka hitta ett sånt!)

• Strudel
    Strudel skrev 2017-01-08 10:12:36 följande:

Vad roligt att läsa om alla era erfarenheter!

Tyckte ni att det var svårt att byta rum när det var dags att låta bebben sova själv?

Funderar på att kanske själv sova i en säng i barnkammaren med en "bedside crib" bredvid, som man senare kan stänga på den sidan som var öppen först, och att på så vis enklare kunna "smita ut" till vårt sovrum? Eller är det dumt tänkt?

Sambon har svårt med sömn och ett mycket krävande jobb så under veckan när jag är föräldraledig kommer vi förmodligen inte kunna sova i samma rum. Även om vi såklart vill prova det (O då verkar det ju vara många som tyckte att ett nest med något hårdare kanter är bäst, ska försöka hitta ett sånt!)

Haha det var lite konstigt skriven, jag menar INTE att jag ngn kväll tänker sätta på väggen och smita ut. Tänkte att efter några månader så kunde man stänga sängen, och lägga bebben där på kvällen och när hen har somnat skulle jag själv kunna försöka gå o lägga mig i sovrummet bredvid. Tänkte det kan vara enklare då det inte innebär ngt byte av säng eller rum för bebisen?
Svar på tråden Hjälp - sovplats för nyfödd bebis?