Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Barnfamiljer- Hur prioriterar ni?

Har aldrig planerat så. Vi längtade efter barn och hade önskan att bli hyfsat unga föräldrar fick vårt andra och sista barn vid 30. Sedan har livet fått bli som det blivit. Barnen har gillat sitt dagis och därför har jag aldrig tänkt på timmarna där. Känner familjen harmoni så har vi alla varit tillfreds. De har varken varit på dagis/fritids längst eller kortast. Min man har gjort lönekarriär. Inget planerat men det blev så. Han var tydligen duktig på det han jobbar med och det har givet en bra lön och flexibla arbetstider. Så det har funkat att vi båda varit rätt närvarande föräldrar. Inte massa tid med barn och hemma men inte heller borta massa. Vi har rest varje sommar inland billigt till Medelhavet eller dyrt till Florida det har blivit som det blivit. Nu bygger vi stort hus i Stockholm vilket blir dyrt så nu kommer vi inte resa så mycket. Barnen börjar klara sig själv så nu behöver vi planera och prioritera ännu mindre. Vi tar liksom livet lite som det kommer.

• gbgumman
    KåtMorsa83 skrev 2017-01-08 10:19:27 följande:
    Hur "tidigt" fick ni barn? Nyfiken eftersom normen ändrats så radikalt senaste tiden. En ung förälder kan ju vara alltifrån 17-27 känns det som :D Jag var 24 år när jag fick första barnet och tycker inte att jag var varken tidig eller sen. Nu när jag är 33 år och har barn på 9, 6 och 3 år och många föräldrar med barn i samma ålder är över 40 så känner jag mig som en ganska ung (men såklart mogen) mamma :D.
    Vi fick barn så fort vi kunde få en ok sgi. Var 25 när första föddes. Hade då en 5 år lång universitetsutbildning och jobbat utomlands 1 år och jobbat i Sverige 1 år. Kände stort sug efter barn. Är nu 40 år och får fortfarande visa leg på systemet så många trodde nog att jag var typ 17 i föräldragruppen. Svårt att få de äldre mammorna att vilja prata med mig. Var ingen ung mamma men känns som det var så. Vi har aldrig planerat jätte mycket men alltid tänkt igenom våra val. Funderade aldrig på det där med långa eller korta dar på dagis. Så länge barnen var glada och friska har vi varit det. Vi har dock haft turen att få extremt enkla och friska barn.
Svar på tråden Barnfamiljer- Hur prioriterar ni?