Barnfamiljer- Hur prioriterar ni?
Ts: Problemet är väl att du lever med additionsstress, d v s du läser vad familj A, B och C gör på t ex facebook och lägger samman allas fördelar till något du ska leva upp till.
Vi har 3 småbarn, så jag har inte jobbat heltid mer än några månader de senaste 7 åren, vilket gör att vi inte kan göra vilka utsvävningar som helst. Ingen av oss gillar solsemestrar, att åka skidor när barnen är så små är bara bökigt, så vi prioriterar kortare utflykter, en helg i Göteborg i brorsans lägenhet, del av vecka på svärföräldrarnas sommarställe och nu har vi börjat åka och hälsa på mina föräldrar mer. För mig räcker det med det jobb som packningen ger före och efter till 3 barn.
Sedan bor vi i lägenhet med tillgång till trädgård, med 10 minuter ner till stan. Vi lägger inga större pengar på inredningen heller utan byter ut när saker går sönder eller vi behöver funktionen t ex mer förvaring.
Tidsmässigt så är jag föräldraledig 2 dagar i veckan, då jobbet för mig är så pass krävande samtidigt med små barn. Det blir så även i vår tills jag känner att jag mår bättre efter sköldkörteloperation, påbörjad Levaxinbehandling och cancerbesked. Förhoppningsvis handlar det bara om den knölen som redan är bortplockad, men oron kommer jag få leva med. Det värsta vore att lämna mina barn i sticket. Så jag försöker satsa på att få sova tillräckligt för att orka med hela dagen, nu när lilleman fortfarande ammar med flera nattvak, trots att han inte skulle behöva det. Egna intressen utanför hemmet får anstå tills barnen blir mer självgående.