Inlägg från: Anonym (Förvirrad testgalning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad testgalning)

Missfall 3/12 , bruna flytningar nu...hur hade ni?

Förlåt för långt inlägg! Säker på att det finns erfarenheter här inne...TMI-varning utdelad...hur har er första mens sett ut efter era tidiga missfall? Brun och sparsam? Inte ens mens egentligen?

Jag tror jag har bim+2 idag 6/1 (beräknat på ca 28 dags cykel och 14 dagar lutealfas). Gravtest negativt.

Inväntar min första mens efter ett missfall och har fått flytningar i olika varianter istället - kan nån hjälpa mig med era erfarenheter ? Det var min första graviditet och för mig brukar mina cykler vara regelbundna, ca 3 dagars mens som är relativt sparsam. Brukar aldrig ha bruna flytningar eller brun mens. Ska jag räkna det här som "mens"...?

Lite bakgrund här då:

*Missfall 3/12 (7+3) inga långvariga komplikationer/blödn
    *Negativt gravtest 6/12, räknar det som ny cykel - dag 1 (blödn i princip över)
    *Ältest Clearblue Advanced ger fertila dagar mellan 14/12-20/12 (de mest fertila dagarna är 19-20/12 och ägglossning). Vi har försökt blivit gravida igen och har haft oskyddat sex.
    *Tidigare cykler har haft 14 dagars lutealfas
    *3/1 -dvs 14 dagar efter ägglossning får jag en ljusrosa strykning/flytning. Ljusrosa inslag i en lätt flytning kan man säga. (hade nidblödning 10 dagar efter när jag blev gravid i november som såg ut såhär)
    *Efter det, alltså 4/1 och fram till nu 6/1 så har det övergått till ljusbruna vattniga flytningar, ljusbruna "skräpiga" flytningar/strykningar på pappret men inget i trosskydden, och nu då så är det mörkbruna torra strykningar i trosskyddet och kommer sparsamt både där och på toapappret. Det liknar alltså inte mens vare sig i mängd eller färg. Inget färskt blod.
    *Är testgalning :) så jag har ältestat och gravtestat från 26/12 varje dag. Senast jag var gravid så fick jag plus jag svaaagt på dag 30 (nånstans bim+4 eller +2) med ett känsligt graviditetstest. Har inte fått en tillstymmelse till positivt utslag på gravtesten nu men det är bara bim+2.

Berätta gärna om ni har egen erfarenhet och vägledning i vad det här är...såklart otåliga här eftersom vi vill försöka igen om det inte lyckats nu. Törs inte hoppas på att det här kan visa sig vara en ny graviditet...

Svar på tråden Missfall 3/12 , bruna flytningar nu...hur hade ni?