Missfall 3/12 , bruna flytningar nu...hur hade ni?
Förlåt för långt inlägg! Säker på att det finns erfarenheter här inne...TMI-varning utdelad...hur har er första mens sett ut efter era tidiga missfall? Brun och sparsam? Inte ens mens egentligen?
Jag tror jag har bim+2 idag 6/1 (beräknat på ca 28 dags cykel och 14 dagar lutealfas). Gravtest negativt.
Inväntar min första mens efter ett missfall och har fått flytningar i olika varianter istället - kan nån hjälpa mig med era erfarenheter ? Det var min första graviditet och för mig brukar mina cykler vara regelbundna, ca 3 dagars mens som är relativt sparsam. Brukar aldrig ha bruna flytningar eller brun mens. Ska jag räkna det här som "mens"...?
Lite bakgrund här då:
*Missfall 3/12 (7+3) inga långvariga komplikationer/blödn
*Negativt gravtest 6/12, räknar det som ny cykel - dag 1 (blödn i princip över)
*Ältest Clearblue Advanced ger fertila dagar mellan 14/12-20/12 (de mest fertila dagarna är 19-20/12 och ägglossning). Vi har försökt blivit gravida igen och har haft oskyddat sex.
*Tidigare cykler har haft 14 dagars lutealfas
*3/1 -dvs 14 dagar efter ägglossning får jag en ljusrosa strykning/flytning. Ljusrosa inslag i en lätt flytning kan man säga. (hade nidblödning 10 dagar efter när jag blev gravid i november som såg ut såhär)
*Efter det, alltså 4/1 och fram till nu 6/1 så har det övergått till ljusbruna vattniga flytningar, ljusbruna "skräpiga" flytningar/strykningar på pappret men inget i trosskydden, och nu då så är det mörkbruna torra strykningar i trosskyddet och kommer sparsamt både där och på toapappret. Det liknar alltså inte mens vare sig i mängd eller färg. Inget färskt blod.
*Är testgalning :) så jag har ältestat och gravtestat från 26/12 varje dag. Senast jag var gravid så fick jag plus jag svaaagt på dag 30 (nånstans bim+4 eller +2) med ett känsligt graviditetstest. Har inte fått en tillstymmelse till positivt utslag på gravtesten nu men det är bara bim+2.
Berätta gärna om ni har egen erfarenhet och vägledning i vad det här är...såklart otåliga här eftersom vi vill försöka igen om det inte lyckats nu. Törs inte hoppas på att det här kan visa sig vara en ny graviditet...