Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Bästa bytesdagen??

Jag är helt för måndagsbyte. Vi har haft det i fyra år nu och det har helt klart varit det bästa alternativet. Pappa lämnar till skolan på morgonen och jag hämtar på eftermiddagen, och tvärtom förstås.

Tycker att det är toppen att starta barnveckan med vardag och avsluta med helg. Skulle INTE vilja ändra.

• ventilera mera
    Brumma skrev 2017-01-07 09:05:49 följande:

Tror också att måndagsbyten är bra.

Då får man hela helgen tillsammans och behöver inte bryta den på söndagen. Hjälper ju även om man vill åka bort en helg tex, då behöver man inte anpassa hemresan för att vara hemma tills det är byte :)

Precis! Vi kan t ex åka ut till landet under helgen utan att behöva tänka på annat än läggtider på söndagen och vi har två hela dagar att planera in saker på istället för en och en som måste hackas upp.

Och en vecka känns på nåt sätt mer "normal" när den sträcker sig från måndag till måndag också. När barnen är hos sin pappa planerar jag matveckan på söndagkvällen och beställer mat eller åker och handlar, sen har jag något kortare schema på måndagen så kvällen blir lite längre då. Är helnöjd med upplägget, och barnen, exet och respektive sambos med.
Svar på tråden Bästa bytesdagen??