Bästa bytesdagen??
Jag och barnets pappa har varit separerade sedan 1 nov. Vi har varannan vecka och byter på söndagar. Personalen på dagis tycker oftast barnet är extra ledsen på måndagar då barnet t.ex kommit till mig vid lunch på söndag, vi får en halv dag och sedan direkt till dagis på måndag. Jag bor en bit bort från dagis, 30 min och pappan bor 2 min från dagis i vår gamla lgh. Jag kör 30 min till dagis, sen 15 min till jobbet, jobbar till 16.15, sen är det köer så jag är på dagis strax innan 17, sen är det köer när vi ska hem så vi är hemma vid 17.45 så vi hinner ju knappt umgås innan det ska nattas och sedan upp tidigt igen..
Pappan vill byta på fredagar, men om jag då lämnar barnet på fredagar så begränsar jag hela min helg. Jag vill också kunna gå på en AW efter jobbet men nu måste jag alltid ha bilen med.. det är dyrt nog med bensin och tullavgifter.. pappan bidrar inte en krona till detta då han tyckte att jag 'valde' att flytta långt bort.. lätt att få en hyreslägenhet liksom, hade såklart gärna sett att vi bodde grannar för barnets bästa.