De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
Är väl inget svårt att lära att det kan finnas flera namn. Vi kallar det för underliv. Gillar inte fåniga könsnamn och underliv är ett neutralt o bra ord tycker jag.
Är väl inget svårt att lära att det kan finnas flera namn. Vi kallar det för underliv. Gillar inte fåniga könsnamn och underliv är ett neutralt o bra ord tycker jag.
Så du säger inte snopp heller? Är det också fånigt?
Fast snippa och snopp bara del av underlivet.
Varför är snippa mer fånigt än snopp?
Men underliv är ju inte bara snippan. Även manligt kön kallas för underliv. Om man frågar varför flickor sitter och kissar och man får svaret "för att de har ett underliv" så blir det ju väldigt konstigt. Både pojkar och flickor har ju ett underliv men underliv kan vara snippor på vissa och snoppar på andra.
Men förstår du inte? Hur ska de veta vad ett underliv är om de frågar? Det ordet beskriver ju inte snippan. Underliv har ju alla. Varför tycker du inte att flickor ska ha ett eget namn på sitt kön? Blir ju mycket märkligt att lära barnen att alla människor har ett underliv men pojkar har snopp. Men flickorna då?
Gör som jag AnkiC fattar INTE när det är dags att ge sig och har kört fast på ett otroligt ensidigt spår. "All makt till kvinnorna". Inte värd att reta upp sig på, då det är precis det hon vill.