Inlägg från: Virvlande89 |Visa alla inlägg
  • Virvlande89

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

Förlåt, men vilket jävla i-landsproblem... som Villedualle skrev så finns det många ord på olika saker. Ska din dotter bara kunna ett ord för varje sak? Då varierar man inte språket speciellt mycket och det kommer hon få problem med i skolan sen...

• Virvlande89

Det jag undrar då, eftersom du säger att de pratat om det när de lekt nakna i sandlådan (vilket absolut känns som att de borde ha haft lite mer koll på :P ), när och i vilket sammanhang har du bett dem att säga fifi? Före eller efter? Och hur har du fått reda på att de "högaktligen skiter" i vad du har bett om? Då måste de ju ha pratat om det flera gånger. Eller har personalen sagt "här säger vi snippa!!" till dig när du bett dem säga fifi?

Anledningen till att jag undrar är för att de kanske inte skiter i det, men det är svårt att bara byta ord till endast ett barn bara sådär, när man är van vid att säga något annat.

• Virvlande89
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:11:44 följande:

De har faktiskt inte med att göra vilken anledningen är. Detta är det enda specifika vi bett om. Inget annat.

Vill inte gå in djupare på varför jag ogillar snippa så mycket.

Det finns fler barn som säger fiffi, vi är inte ensamma om det.

Okej, du behöver inte förklara varför, men uppenbarligen finns det en anledning till varför inte snippa är ett bra alternativ. Jag undrar fortfarande hur du fått reda på att de skiter i din önskan? Har de sagt att de gör det? Har din dotter sagt det? Som jag skrev innan kan det vara svårt att ändra ord bara sådär när man är van vid att använda ett speciellt ord. Om de dessutom inte vet anledningen tar de säkert inte så hårt på det.

Om alla föräldrar hade egna önskemål skulle de behöva ha en lista för vad varje barns kön heter. De känner säkert att det inte är praktiskt helt enkelt.
  • Virvlande89
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:47:21 följande:

För tredje gången, det är fler barn som säger fiffi!

Det kom upp när de lekt nakna i sanden, jag hade inte påpekat det innan. Att de skiter i det förstår jag när de ignorerar mig och mina önskemål.

Jo jag har förstått att flera säger det, det jag undrar mest är HUR du vet att de ignorerar det. Är du där hela tiden? Pratar de ofta om det?
  • Virvlande89
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:57:01 följande:

Min dotter har sagt flera gånger att de säger snippa och undrar varför.

Okej, då vet jag. Då önskar jag dig och din dotter lycka till med dagmamman istället. Hade själv dagmamma ett tag och jag stormtrivdes. Det kommer säkert bli bra. :)
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!