Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:50:04 följande:
    Det stora problemet är kanske inte själva ordet hur mycket jag än ogillar det utan att personalen högaklitligen skiter i vad vi föräldrar säger.
    Det är ett sundhetstecken, inget annat.

Föräldrar dikterar inte vad barn lär sig i skolan, hur de bemöts eller vilka ord som används. Tack och lov.
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:51:29 följande:
    Jodå det kan jag, då vänder jag på frågan. Varför kan inte personalen respektera vår önskan i sin kommunikation med vårt barn?
    Du säger att du kan det men dina inlägg tyder på motsatsen, du vill ju få din vilja igenom och accepterar inte att folk säger olika.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:11:44 följande:
    De har faktiskt inte med att göra vilken anledningen är. Detta är det enda specifika vi bett om. Inget annat.
    Vill inte gå in djupare på varför jag ogillar snippa så mycket.

Det finns fler barn som säger fiffi, vi är inte ensamma om det.
    Förstår du inte att det inte är du som förälder som dikterar vad förskolepersonalen ska säga?

Tänk dig själv hur det skulle bli om det var föräldrarna som bestämde. Ett barns föräldrar vill inte att barnen ska säga snopp om det manliga könsorganet utan Petter-Niklas, ett annat barns föräldrar vill inte det ska kallas varken eller utan "koppis" medan ett tredje barns föräldrar tycker att det är viktigt att säga penis.

Ska alla dessa få sina påhittade behov tillfredsställda? Kan du se några komplikationer med det?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!