Inlägg från: hammarhajen |Visa alla inlägg
  • hammarhajen

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:50:04 följande:
    Det stora problemet är kanske inte själva ordet hur mycket jag än ogillar det utan att personalen högaklitligen skiter i vad vi föräldrar säger.
    Ja. Det är inte ni som bestämmer över pedagogernas ord. Självklart har de all rätt att strunta i era  orimliga krav. 

Vem tror du att du är, förskolepersonalens chef? 
  • hammarhajen
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:40:09 följande:
    Jo, de har betalt för att ta hand om henne och då ska de respektera mina önskemål.

Det kom upp när flickorna lekt nakna i sandlådan (dålig uppmärksamhet också för övrigt) och fått sand i springan.
    De får betalt från kommunen/huvudmannen och följer därför deras regler, inte dina.

Du betalar en mycket liten del av kostnaden för din dotters vistelse, så liten att du knappast kan ha särskilda önskemål om språk. I så fall får du väl anställa en egen nanny för hela kostnaden, typ 27.000 + sociala avgifter. Då kan du detaljstyra precis som du vill!
  • hammarhajen
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:57:01 följande:
    Kommer definitivt inte sluta med det jag anser som rätt.
    hammarhajen skrev 2017-01-05 19:20:48 följande:
    Ja. Det är inte ni som bestämmer över pedagogernas ord. Självklart har de all rätt att strunta i era  orimliga krav. 

Vem tror du att du är, förskolepersonalens chef? 
    Jag är väldigt snart en fd "kund" hos dem som slutade pga bristande respekt.Att de ignorerar vår önskan innebär att de skiter i den.
    Min dotter har sagt flera gånger att de säger snippa och undrar varför.
    Aileen Allannah skrev 2017-01-05 19:27:35 följande:

Fiffi är väl vad brudarna i Paradise Hotel kallar det?

Ingen aning, jag ser inte på det.Tack men hon börjar snart hos en dagmamma istället. En jag hittat privat.
    Du kommer inte kunna styra hennes ordval heller. Inte heller lärarnas när hon så småningom börjar skolan. Och inte vad kompisars föräldrar säger heller. Men om vi håller oss till barnomsorg så är den inte finansierad av dig, varken dagmammor eller förskolor. Inte heller dagmamman har dig som chef. Vill hon säga snippa så har hon all rätt att göra det.
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!