Inlägg från: Mojligtvisgravid |Visa alla inlägg
  • Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-03 09:21:09 följande:

Ägget måste ha fäst tidigt för dig, då går det ju!

Va skönt att testerna har blivit så starka! :)

Jag är på äl +6/7 tror jag, har redan testat så klart, men självklart negativa test och det känns redan som att jag gett upp denna månad :S

Jag vet ju att det inte är vanligt att plussa så här tidigt och ändå blir man besviken. :D

Ditt ägg kanske inte har fäst än? Har läst att det tar ca 6-12 dagar efter ÄL, ibland sker det tidigare, ibland senare! Vad använde du för tester? De som mäter 10, 12 eller 25?
  • Mojligtvisgravid

Haha det är bra tjejer, man ska testa, det tyder bara på att ni/vi vill det så gärna och att ni/vi planerar våra graviditeter.

• Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-08 17:19:11 följande:

Syns lite bättre i verkligheten

Jag kan se!!! Är detta Clear blue early Elr vanlig?
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-09 14:56:10 följande:

Skulle dock säga att du inte är i den veckan som du tror att du är. För när man är v 2+5 så har ägget i princip inte ens fäst i livmodern än. Därför kan man inte få pos gravtest då. Tror du är ett par dagar längre gången än vad du räknat dig till.

Sen det där med att det skulle hjälpa att läsa på och dokumentera allt är bara bullshit. Är man mindre fertil än normalkvinnan så kvittar det om man har läst 100 böcker om hur man blir gravid. Du hade tur helt enkelt! Hade antagligen blivit gravid oavsett om du skrev ner allt eller inte.

Du är bullshit! :)
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-09 14:56:10 följande:

Skulle dock säga att du inte är i den veckan som du tror att du är. För när man är v 2+5 så har ägget i princip inte ens fäst i livmodern än. Därför kan man inte få pos gravtest då. Tror du är ett par dagar längre gången än vad du räknat dig till.

Sen det där med att det skulle hjälpa att läsa på och dokumentera allt är bara bullshit. Är man mindre fertil än normalkvinnan så kvittar det om man har läst 100 böcker om hur man blir gravid. Du hade tur helt enkelt! Hade antagligen blivit gravid oavsett om du skrev ner allt eller inte.

Förresten, ägget kan fästa så tidigt som 3-4 dagar efter ägglossning, det är ovanligt men det kan ske. Du kanske ändå ska ta mitt tips och läsa på lite?
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-09 20:55:59 följande:

Darling. Jag är utbildad i gynekologi och obstetrik.

Ja det är ovanligt och skulle ändå innebära att det dröjer flera dagar innan nivåerna av hCG är så pass höga att de kan mätas med ett gravtest.

Oavsett så är det otroligt oempatiskt av dig att slänga ur dig att man blir gravid om man läser på. För så är det inte. Det finns miljoner kvinnor som är mer insatta än vad du är och har provat allt, och försökt i hur många månader/år som helst, och de blir ändå inte gravida.

Så länge man har sex när man har ägglossning så har man lika stor chans att bli gravid som någon som läst på. Det handlar bara om tur och hur fertil man är. Så din "jag är bäst på att bli gravid"-attityd är helt omotiverad.

Fyfan, jag hade aldrig velat gå till dig och få en gynundersökning. Detta är MIN tråd, här ska ALLA vara positiva. Du råkar vara den enda surkärringen här, så var vänlig och förstör inte stämningen HÄR, tack. Jag försöker få folk att tänka positivt istället för du, se det negativa. Jag vet inte vad du har för psykisk ohälsa, men det är inte sunt att ha så negativa tankar, kolla upp det om du inte redan har.

Om det är någon som är oempatisk så är det du, som får folk att tänka att det är kört medan jag försöker hålla hoppet uppe. JAG har fått konstaterat av min barnmorska att mina beräkningar är korrekta så jag förstår inte varför du tror att du är bäst på fertilitetsfrågor.

Sen att jag råkade ha "tur" är vad du kallar "bullshit". Du som är utbildad inom yrket bör veta att det år väldigt få timmar som man kan bli gravid varje månad. Så nej, det var inte enbart tur, jag planerade mina dagar med sex och testade för ÄL, hade jag inte gjort det så hade jag garanterat missat och inte varit gravid nu.

Nu har jag spenderat allt för många minuter av min vakna tid, på att besvara en otroligt nedlåtande och negativ besserwisser som inte förtjänar att få respons.

Bespara din tid och förstör för dig själv, inte andra som försöker bli gravida.
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 08:12:03 följande:

Pluss att du skrev att du hade ägglossning 25-26/12. Så det är mer sannolikt att det är från den äl du blev gravid. Och sen fick pos ältest i januari för att du var gravid.

Om du läser igenom från början så kan du se hur mina ÄL-tester ser ut, det är inte sannolikt att det är från december. Jag fick ett svagt streck den 25/12, inget att jämföra med januaris starka tester. Min spiral togs ut veckan innan också.

Ok låt säga att jag hade ägglossning den 13/1, fick positivt 20/1 med tidiga tester, då har det gått 7 dagar. Är du nöjd? 15/1 var det starkaste testet enligt min BM och många andra som har kollat. Alla graviditeter är olika, det är ingen som är den andra lik. Man kan inte säga att det är "omöjligt", bara för du har läst, hört eller inte gått igenom det själv.

Mitt HCG-test den 20/1 och mina ÄL-tester:

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 09:20:09 följande:

Men om ältestet i december var svagt så var det ju inte positivt. Jag utgick igen att det var positivt eftersom du skrev det. Teststrecket ska ju vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt. Ja det är större chans att det är så som du skrev nu att den var den 13. Så hade jag det denna graviditeten. Trots att jag vet när ägglossningen var så daterades graviditeten att vara ett par dagar längre gången, till innan äl ens varit. Fick också tidigt positivt gravtest denna gången. Hållet dessutom med om att 15/1 är absolut starkast.

Det ÄR från januari, antingen 13e, 14e eller 15e. Jag och min bästa vän kissade samtidigt på var sin digital Clear blue den 30/1, på min stod det gravid 1-2 veckor och på hennes 2-3 veckor, vilket stämmer för hon hade ÄL exakt en vecka före mig, 8/1. Hon har redan varit på UL och fått det bekräftat av sin läkare, i ett högteknologiskt land.
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 10:04:17 följande:

Ja det var ju det jag sa nu sist? Eftersom du inte hade ägglossning i december (som du tidigare sa).

Vad bra för henne! :)

Förstår dock inte vad det har med din graviditet att göra att hon har gjort ett ul. Det säger ju inget om hur du dateras även om ni tog testen samtidigt. Oavsett om du är 3+2, 5+4 eller 6+6 så är det väl jättebra att Du blev gravid Öht?

Men skitsamma, vet inte ens varför jag försöker förklara något här för jag bryr mig inte egentligen. Blev mest provocerad av vad du skrev från början. Googla inte ihjäl dig nu! Och leta inte svar på medicinska frågor på familjelivs forum. xD

Bli inte provocerad, jag kommer forfarande att säga att jag hade ÄL 15/1, oavsett vad du säger. Jag är jätteglad för min graviditet oavsett, du borde helt enkelt inte skrivit här från allra från början.

Nä, jag behöver inte googla mer, jag får svar på mina frågor av min BM och läkare.
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-12 17:17:42 följande:

Tack :)

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag håller tummar och tår för dig till nästa gång! <3
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?