Anonym (Trams) skrev 2017-02-09 20:55:59 följande:
Darling. Jag är utbildad i gynekologi och obstetrik.
Ja det är ovanligt och skulle ändå innebära att det dröjer flera dagar innan nivåerna av hCG är så pass höga att de kan mätas med ett gravtest.
Oavsett så är det otroligt oempatiskt av dig att slänga ur dig att man blir gravid om man läser på. För så är det inte. Det finns miljoner kvinnor som är mer insatta än vad du är och har provat allt, och försökt i hur många månader/år som helst, och de blir ändå inte gravida.
Så länge man har sex när man har ägglossning så har man lika stor chans att bli gravid som någon som läst på. Det handlar bara om tur och hur fertil man är. Så din "jag är bäst på att bli gravid"-attityd är helt omotiverad.
Fyfan, jag hade aldrig velat gå till dig och få en gynundersökning. Detta är MIN tråd, här ska ALLA vara positiva. Du råkar vara den enda surkärringen här, så var vänlig och förstör inte stämningen HÄR, tack. Jag försöker få folk att tänka positivt istället för du, se det negativa. Jag vet inte vad du har för psykisk ohälsa, men det är inte sunt att ha så negativa tankar, kolla upp det om du inte redan har.
Om det är någon som är oempatisk så är det du, som får folk att tänka att det är kört medan jag försöker hålla hoppet uppe. JAG har fått konstaterat av min barnmorska att mina beräkningar är korrekta så jag förstår inte varför du tror att du är bäst på fertilitetsfrågor.
Sen att jag råkade ha "tur" är vad du kallar "bullshit". Du som är utbildad inom yrket bör veta att det år väldigt få timmar som man kan bli gravid varje månad. Så nej, det var inte enbart tur, jag planerade mina dagar med sex och testade för ÄL, hade jag inte gjort det så hade jag garanterat missat och inte varit gravid nu.
Nu har jag spenderat allt för många minuter av min vakna tid, på att besvara en otroligt nedlåtande och negativ besserwisser som inte förtjänar att få respons.
Bespara din tid och förstör för dig själv, inte andra som försöker bli gravida.