Anonym (Hur ska man tänka) skrev 2017-01-05 09:57:27 följande:
Då tänker man att man undrar hur en pappamissunnar barnet tid med mamman då han som sagt aldrig byter när jag jobbar var femte helg.
Då tänker man också hur en pappa kan flytta ifrån sitt barn så varannan vecka inte funkar och hur mycket han värdesätter tid med sitt barn då. Pappan flyttade pga kärleken, inte jobb eller bostadsbrist då han hade en bostad nära barnets skola tidigare.
Man tänkte också att varje gång jag har gett, sagt okej till aktiviteter på barnets tid med mig har pappan tagit det som att det är fritt fram att boka upp barnets tid med mig hur mycket som helst. Nu har det lugnat sig för att jag har just nekat vid ett par tillfällen men ett tag bokade han upp så mycket att barnet i praktiken skulle bo hos honom på heltid. OCH kollade upp att barnet fick plats i närliggande skola där pappan bor. Utan att ens prata med mig utan informerade barnet bara.
Man tänker också hur mycket man ska ge och aldrig få tillbaka vilket i sig är ganska påfrestande.
Så du säger nej för att straffa pappan? Känns omoget, varför inte ha ett barnperspektiv på detta istället för att straffa pappan?
Med tanke på ur mycket tid du har med barnet jämfört med pappan , så är du väldigt missunnsam. Du kan ta ledigt en vecka utan att inkräkta på hans tid, men det kan inte han.
Tycker du ska vara glad att han vill åka på semester med barnet, istället för att sitta och tycka synd om dig själv. Barnet är väl det viktigaste, eller?