• Emsoff

IVF Januari 2017

Xantan85 skrev 2017-01-27 12:18:43 följande:

Nu fick jag svar från Falun, 6 av 11 ägg blev befruktade och återförs på tisdag! Är det någon som vet varför man väntar så länge med återhörande ibland?? Vi plockade igår!

Stort grattis! Att de odlar längre är för att kunna välja ut det som har bäst chans. Något av de 5 kanske inte hänger med hela vägen. Läste på instagram att du ska ta tre mediciner. Vilka är det? Och vad är de för?
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-27 14:27:00 följande:
    Ja jag blev lite nervös igen! Jag ska ta vaginaltabletterna med östrogen sedan ska jag ta antibiotika för endometriosen, och en tablett som ska motverka eventuell överstimulering och en spruta om dagen som är blodförtunnande mot eventuella blodproppar!
    Ah! Hoppas att du slipper överstimulering. Det verkar väldigt jobbigt! Lycka till på tisdag!

Min smärta igår morse var tydligen en äggblåsa som sprack. Gjorde galet ont. Var nästan på väg att ringa 112, haha! Men det gick över på en kvart typ. Sen hade jag lite mindre ont hela dagen och var nojjig. Vid insättning såg han vätska. Och då berättade jag om min smärta. Vad bra att du berättade för doktorn om det (han tyckte väl att jag skulle sagt det direkt). Men då sa han att vätskan kom från blåsan som spruckit. Idag har jag knappt ont alls. Fryser som fan bara. 37,8 i kroppstemperatur, men läste att progesteronet kan göra att man får högre kroppstemp.
  • Emsoff
    ammela skrev 2017-01-27 15:57:41 följande:
    Aj, låter inte skönt. Kunde dom svara på varför den sprack? Eller är det bara sånt som händer ibland?
    Nje uppfattade det som att det inte var några konstigheter. Om det är vanligt vet jag inte. Vi pratade inte så mycket om det. Han pratar inte i onödan upplever jag det som ;)

De tömmer blåsorna på vätska vid ägguttag. Sen fylls de igen. Vet inte varför. Om det kanske är en liten släng av överstimulering? Nu gissar jag alltså bara.
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-27 16:30:13 följande:
    Fast de tömmer inte de som inte är mogna tror jag. Jag hade ju 13 äggblåsor som inte vuxit till sig och ägglossningssprutan gjorde att de också sprack trots att de var omogna.
    Aha! Då kanske det var så bara. Och att det gjorde galet ont för att jag var öm från början eller nått. Jag får inte ont av ägglossning i vanliga fall. Det enda jag vet att detta gjorde galet ont. Men gick över snabbt. Sen såg han vätska på vul-bilden. Och sa att det nog var en äggblåsa som spruckit efter att jag berättat att jag haft ont. Spelar egentligen ingen roll vad det var, men det var skönt att det inte var en släng av överstimulering som han verkade tro först.
  • Emsoff
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-27 17:14:09 följande:

Kom på en annan fråga, jag som förvarar gonal f i kylen, ska vätskan tas fram innan användning å bli rumstempererad? Eller spelar det ingen roll, om vätskan blivit rumstempurerad kan jag då lägga tillbaka den i kylen sen?

Jag tog ut, tog sprutan, stoppade tillbaka. Sammanlagt 5 minuter ute i rumstemp kanske.
  • Emsoff
    Humlan18 skrev 2017-01-28 18:02:07 följande:

Satte in embryo för 3 dagar sedan.. är svullen om magen och ont i brösten pga Lutinus. Men i övrigt bara en lång väntan till 10/2.... :)

Och jag känner lika. Väntar på den 11/2 :)
  • Emsoff
    AnnZoo81 skrev 2017-01-28 18:57:40 följande:
    Har oxå mensvärk känns det som.. :/
    Det är helt normalt att känna molvärk. Har varit gravid 5 gånger och har känt som att mensen är på gång varje gång. Har också varit skengravid säkert 20 gånger ;)
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-29 09:05:16 följande:
    Ja, hoppas du har rätt men det känns inte så

Gjorde ett grantest igår också och det var negativt (kanske lite tidigt men kunde inte hålla mig)
    Brunt är iaf inte färskt blod. Så än så länge tycker inte jag att du ska tänka att det är kört. Det kan vara nått annat. Vi lever på hoppet så länge vi kan tycker jag.

Vilken dag är du på?
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-29 11:22:24 följande:
    Tack för pepp!

Nu har det dock börjat bli mer rött, så övertygad om mens Hoppas ju så klart, men försöker samtidigt ställa in mig på att det inte lyckats för att inte bli sårad.

Och jag har räknat lite dåligt, tror ev dag 11?

Hade äp den 16:e och insättning den 18
    Jag förstår! Logiskt så borde väl mensen komma 14 dagar efter äggplock kanske. Vet dock inte hur det fungerar när vi stoppar i oss en massa hormoner. Jag fortsätter att hålla mina tummar iaf! Stor kram!
  • Emsoff

Vill inte trampa på ömma tår, hoppas att ni tar det på rätt sätt. Men mitt tips är att inte testa tidigare. Se det som en julklapp ni ska få. Asjobbigt att vänta, jag vet. Men risken är att ni får ett positivt test, ni blir glada och sen kanske det kommer blödningar ändå pga biokemisk graviditet. Och då kommer det istället att kännas som att ni fått ett missfall. Vilket läkarna inte räknar det som. Och det är inte en bra känsla att ta med in i den fortsatta resan. Tro mig, jag har varit med om det! Vi blir inte mindre gravida för att vi väntar, utan mer :) De sätter ett datum långt fram för att de vill oss väl och att den psykologiska biten ska bli så bra som möjligt! Väntan är prutt, I know!

Svar på tråden IVF Januari 2017