IVF Januari 2017
Nu fick jag svar från Falun, 6 av 11 ägg blev befruktade och återförs på tisdag! Är det någon som vet varför man väntar så länge med återhörande ibland?? Vi plockade igår!
Nu fick jag svar från Falun, 6 av 11 ägg blev befruktade och återförs på tisdag! Är det någon som vet varför man väntar så länge med återhörande ibland?? Vi plockade igår!
Kom på en annan fråga, jag som förvarar gonal f i kylen, ska vätskan tas fram innan användning å bli rumstempererad? Eller spelar det ingen roll, om vätskan blivit rumstempurerad kan jag då lägga tillbaka den i kylen sen?
Satte in embryo för 3 dagar sedan.. är svullen om magen och ont i brösten pga Lutinus. Men i övrigt bara en lång väntan till 10/2.... :)
Vill inte trampa på ömma tår, hoppas att ni tar det på rätt sätt. Men mitt tips är att inte testa tidigare. Se det som en julklapp ni ska få. Asjobbigt att vänta, jag vet. Men risken är att ni får ett positivt test, ni blir glada och sen kanske det kommer blödningar ändå pga biokemisk graviditet. Och då kommer det istället att kännas som att ni fått ett missfall. Vilket läkarna inte räknar det som. Och det är inte en bra känsla att ta med in i den fortsatta resan. Tro mig, jag har varit med om det! Vi blir inte mindre gravida för att vi väntar, utan mer :) De sätter ett datum långt fram för att de vill oss väl och att den psykologiska biten ska bli så bra som möjligt! Väntan är prutt, I know!