Milla8101 skrev 2017-02-16 19:58:24 följande:
Tack :) Ja jag trodde lite på det faktiskt eftersom testerna blev starkare och även hcg steg. Men i fredags så kom det något annat ur mig, någon seg genomskinlig hård liten sak, min läkare kunde inte säga något om det, hon trodde det kunde vara vävnader lr något annat slemmigt. Men nu i efterhand så förstår jag att antagligen så var det en liten hinnsäck lr nått.
Jag fick ju ett missfall i v 8-9 förra våren och det var jäkligt tufft. Speciellt när man hade sett hjärtat att slå i v 7.
Vi tror nu på det som vi har i frysen, vi kommer att sätta in det i egen ostimulerad cykel. Men satan va dyrt det är. 16000 för att bara sätta in ägget.
Hur känns det att börja om? På något konstigt sätt så klarar man ju det, man bryter ihop, reser sig och tar tag i nästa omgång. Shit va starka vi är!
Men vaddå, ingår det inte en insättning i grundpriset? Har för mig att det brukar göra det.
Det känns okej att börja om. Vi får ju pengarna tillbaka från det här försöket. Och nu ska jag nog fortsätta hos min läkare som följt alla mina missfall. Det känns skönt och tryggt. Om han nu tycker att vi ska göra ivf och ifall han vill ge oss medicineringen vi vill ha. Han har ju inte trott på vare sig medicinering eller ivf för oss förut. Känns lite som att jag börjar landa i att vi inte får fler barn. Känner någon sorts lugn i kroppen. Svårt att säga vad det beror på. Kanske bara beror på att vi bestämt oss för att lägga makten i någon annans händer. Jag vet inte.
Vi är galet starka! Tänk om det var männen som skulle gå igenom allt det här. Min man hade inte klarat en sekund. Han blir tokdeppig av att bara ha en vaxpropp i örat :)