• Karins08

IVF Januari 2017

FiaW skrev 2017-02-01 17:47:30 följande:

Så tråkigt att höra! Lycka till när ni försöker igen!

Styrkekram!

Tack snälla! Nytt försök blir väl i mars.

Har du börjat känna av något ifrån nässprayen?
  • Karins08
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 09:51:22 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här.

Jag började också nedreglera med Synarela. Sprayade i varsin näsborre morgon och kväll.

Efter UL + blodprov fick jag börja med injektioner: Menopur + Bemfola.

Bemfola var mkt bättre för mig som är spruträdd då den ser ut som en penna och påminner om Otrivellsprutan fast mkt mindre. Nålen var tunnare och därmed lättare att sticka sig med. Så jag upplevde den som enklare än Menopur sprutan.

Var på UL + blodprov efter ca 6 dgr. Då syntes 6st blåsor. Kändes så lite men vet ju att antal inte spelar någon roll utan det är kvalité som är viktigt. Att få till det där GULD-ägget.

Tog Otrivell i sön kväll.

Hade ÄP i tis och då fick de ut 13st(!!) ägg. Blev väldigt överraskad och glad!! : -)

Fick i ons veta at 8st blivit befruktade på naturlig väg. Så underbart!!

På sön är det dags för insättning och jag hoppas och ber att vi hittar just det där fina GULD-ägget som delat sig fint och som även kommer att stanna i min livmoder. Det är min största oro att trots fina och bra resultat så tar det sig inte.

Det är vår sista chans så det är mycket tankar och känslor i omlopp nu. Vi har inte råd med fler försök och åren går så "this is it".

Vi VILL så gärna och längtar så. Har försökt i över ett år.

Gjorde ett misslyckat FET i feb-16 och ett misslyckat IVF i april-16.

Vad ni har kämpat, håller alla tummarna!

Jag har precis misslyckats med mitt första och känner att det är så tungt detta
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-02-02 13:59:44 följande:

Testade imorse. Visade minus. Blev så klart ledsen även om jag borde ställt in mig på att det skulle ske.

Ringde SU och dom sa att det var tidigt men oki att testa och att resultat nog stämmer ändå. Men jag fick välja om jag skulle fortsätta med Lutinus några dagar till och testa i helgen igen. Eller sluta idag och invänta mensen som troligtvis hålls tillbaka av Lutinus. Skulle ringa när mensen kommit igång ordentligt så skulle doktorn se över hur behandling gått och se om någon förändring ska göras och sen någon gång mars/april börja om igen.

Idag känner jag mig ordentligt deppig. Fallit i gråt flera gånger på toaletten. Men inte mycket att välja på bara samla sig och gå ut och jobba. Sjukt avis på alla gravida nu.

Lycka till! Jag hoppas det går vägen för dig.

Jag känner så igen mig

Det är så jobbigt detta!
  • Karins08
    FiaW skrev 2017-02-01 19:03:26 följande:

[quote=77369127][quote-nick]Karins08 skrev 2017-02-01 17:59:43 följande:[/quote-nick]Tack snälla! Nytt försök blir väl i mars.

Har du börjat känna av något ifrån nässprayen?

Det enda jag känner av är att det kryper i fötterna, jag sover lite sämre och brösten ömmar. Annars mår jag konstigt nog jättebra, nästan bättre än innan..haha..

Men pratade med en sköterska idag som sa att fler biverkningar kan dyka upp längre fram. Ska ju trots allt ta den i nästan en månad sammanlagt.

Var detta ert första försök? Korta protokollet?

Låter bra att du mår bättre än innan

Och hoppas ju givetvis att du slipper alltför många biverkningar, för vissa slipper ju dem nästan helt.

Och ja, vårt första försök och korta protokollet. Men läkarna var nog alltför rädda att jag skulle överstimuleras så fick alltför låg dos.
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-02-02 14:38:16 följande:

Nej va tråkigt, jag lider verkligen med dig.

Detta är en tortyr, all denna väntan, man lever på hoppet. Men tillslut kommer ett plus va så säker.

Jag börjar själv ana att det skiter sig, har en del mensvärk plus lite blod. :(

Tack, hoppet är ju det sista som överger en.

Åh jag är ledsen, men hoppas ju att du har fel!

Är det klarrött blod eller mer brunt?
  • Karins08
    ammela skrev 2017-02-06 21:04:36 följande:

Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.

Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta

sprutorna i en vecka till efter det...

Har du kanske en tid för VUL efter 5-6 dagar?

Jag fick bara 6 sprutor utskrivna första gången och när jag var på VUL fick jag fler.
  • Karins08
    ammela skrev 2017-02-07 07:09:56 följande:

Nej jag har blodprov efter 6 dagar. Vet ej när VUL är...

Ring och hör! Låter ju konstigt om du fått för få sprutor!
  • Karins08
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Stackare! Tur att du sökte vård och krya på dig!
  • Karins08
    Xantan85 skrev 2017-02-07 23:37:33 följande:

Ja det är min första gång, vi har dock kämpat med massa olika sätt i 11 år.. nu blev jag inlagd då mina äggstockar är kraftigt förstorade ca 15x10cm och det börjar sippra ut vätska i buken lite här och där!

Stackare! :( Hoppas det börjar vända nu och de får bukt på överstimuleringen!
  • Karins08

Grattis till alla plus tjejer!

Jag håller tummarna även för dig Milla!

Själv ska jag hämta ut en ny dos mediciner och så kör jag i mars igen!

Svar på tråden IVF Januari 2017