• Karins08

IVF Januari 2017

Suss11 skrev 2017-01-13 14:12:25 följande:

Så tråkigt:( Förstår att du känner så, det är ju det man är rädd för när man går dit! Men var det upp till dig att bestämma om du skulle fortsätta? Och varför inte högre dos? Man har ju tusen frågor när det blir så här och alla säger ju olika. Det där med 17 mm sa min läkare också idag men det är ju vid uttaget, nu var de allt mellan 7-12. Frågade om det var normalt men de verkar inte kunna svara riktigt utan bara att det var ok...

Tidigare har jag fått ut 8 resp 12 ägg om jag minns rätt.

Om det är din första ivf har jag förstått att de kan vara svårt att ställa in dosen- så har du ingen annan press ( typ åldern som jag) kanske det är värt ett nytt försök?

Ja, det kändes trist Men vad gör man? Läkarna verkar ju mer tålmodiga än man själv är, själv tycker jag varje vecka känns lång när man bara vill få ett plus högre dos behöver jag isf från början (fick en låg dos nu, för ironiskt nog var de rädda för överstimulering först :) )

Jag fick känna ifall jag tyckte det var värt att plocka ut 4 eller 5 ägg nu, eftersom jag hade potential för mycket bättre. Det var iaf det antalet ägg som var stora idag.. men hade hoppats på typ 12 jag med, känns ju som chanserna borde öka. Även om de sa kvantitet före kvalitet Har ni lyckats få blastocyster?

Och jag är 35, så känner väl den biologiska klockan iaf.. har inga barn sen innan.. hur gammal är du och har ni barn sen innan?
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-13 15:11:49 följande:

Tack! Jo det har varit och är väldigt tufft. Och oron för fler missfall är såklart överhängande. Men vi kan liksom inte sluta innan vi försökt allt. Och läkarna förklarar bara missfallen med otur. Och att turen förhoppningsvis kommer vår väg om vi orkar fortsätta.

Ja, fy. Jag beklagar verkligen

Och kanske tur i oturen att missfallen inte beror på något specifikt, fast det iofs inte är kul att plötsligt bli ett så extremt fall rent statistiskt.

Men jag håller tummar och tår för er!
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-16 11:15:57 följande:

Skriver från sjukhussängen.

Gjort äggplock nu och fått ut 8 ägg. Underbar personal. Det gjorde inte så ont under ingreppet.

Men nu har jag "mensvärk" från helvetet..

Jag fick ut 6 stycken! Så är lite halvnöjd, men man får ju hoppas!

Och håller med om mensvärk från hell, hade tänkt jobba men det blev soffan istället :)

Har du tid för ev insättning på onsdag med?
  • Karins08
    Frökenankare skrev 2017-01-16 12:01:12 följande:

Lycka till alla ni som gör äggplock idag och ultraljud! Själv gör jag förstå vul imorgon och är nervös att inte äggen ska se bra ut. Hur ska det se ut? Har har det varit för er? Gjorde äggplocket ont? Heja oss!

För min del gjorde det ont, men inte helt ohanterbart. Men jag är glad att det är över och du fixar det säkert bra! Kanske inte känner något alls

Och äggen ser de ju inte, de ser bara äggblåsor som tom skulle kunna vara tomma. Så kvalitet ser man först sen när de är ute.

Men själva blåsorna ska växa till sig, 17 mm iaf sa de till mig.

Håller tummarna för ditt VUL imorrn, berätta gärna hur det går!
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 10:04:18 följande:

Jag hade 7 blåsor som var allt ifrån 5-9 mm efter 6 dagar med gonal -f, andra och tredje besöket så det mkt bättre ut. Hoppas på äggplock imorgon lr på onsdag.

Spännande håller tummarna för dig med!
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-16 17:07:36 följande:

Håller tummarna att de är riktigt bra ägg du fått ut.

Ja på onsdag 13.30 om inget oväntat händer. Åh det ska det ju inte. :)

Vi har exakt samma tid!

Och sen 16 dagars väntan innan man får ta ett test (iaf för mig). Kul att vi är så synkade tycker jag!
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 18:19:23 följande:

Så nu har även jag fått tid för äggplock. Onsdag morgon beger man sig till Gbg . Utav 7 blåsor så bör dom få ut ett par stycken väl?

Åh spännande!

Du hade några stora va?
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 18:42:59 följande:

Ja jag hade 6 st som va ganska stora, 14, 16, 17 ,18,

Undra om nån växer till sig på 2 dagar? Hur stora var dina?

I fredags hade jag 4 stycken som var över 17 mm och kanske ett 5:e som höll på att växa.. så blev glad över att det var hela 6 st trots allt, så de kan växa till sig!

Innan jag började hade jag tydligen 19 äggblåsor, så de som var mindre rördes inte.

Såg flera små ägg som blev kvar
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 21:44:15 följande:

Fick du reda på om dom va bra, öppnade dom sig lr vad dom nu ska göra. Hur såg du att det fanns kvar? Nu börjar jag bli nervös, tog ovitrelle sprutan precis.

Hoppas få besked idag på om de som plockades var bra. Men nervigt är det ju.

Jag hade ju så många äggblåsor, hade ju 19 innan vi drog igång ivf. Och de sa till mig att de tar dem som är mogna helt enkelt, att omogna var det ingen idé att plocka. Och man fick ju kolla på en skärm om man ville, så då såg jag de mindre som var kvar.

Och det går bra, jag är typ världens lipsill och tom jag klarade av det!
Svar på tråden IVF Januari 2017