IVF Januari 2017
Så tråkigt:( Förstår att du känner så, det är ju det man är rädd för när man går dit! Men var det upp till dig att bestämma om du skulle fortsätta? Och varför inte högre dos? Man har ju tusen frågor när det blir så här och alla säger ju olika. Det där med 17 mm sa min läkare också idag men det är ju vid uttaget, nu var de allt mellan 7-12. Frågade om det var normalt men de verkar inte kunna svara riktigt utan bara att det var ok...
Tidigare har jag fått ut 8 resp 12 ägg om jag minns rätt.
Om det är din första ivf har jag förstått att de kan vara svårt att ställa in dosen- så har du ingen annan press ( typ åldern som jag) kanske det är värt ett nytt försök?
Jag fick känna ifall jag tyckte det var värt att plocka ut 4 eller 5 ägg nu, eftersom jag hade potential för mycket bättre. Det var iaf det antalet ägg som var stora idag.. men hade hoppats på typ 12 jag med, känns ju som chanserna borde öka. Även om de sa kvantitet före kvalitet Har ni lyckats få blastocyster?
Och jag är 35, så känner väl den biologiska klockan iaf.. har inga barn sen innan.. hur gammal är du och har ni barn sen innan?