• Karins08

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-01-25 11:45:52 följande:

Behöver lite pepp! Av mina 8 ägg befruktades bara 2. 6 av dem var mogna. Åker tillbaka för ET imorgon. Men fan vad trist det här kändes. Såg så lovande ut med 8 ägg igår. Även om jag blir gravid, så är det missfall jag tänker på direkt. Är mina ägg så dåliga att de inte ens släpper in en spermie? Har ni hört om någon solskenshistoria?

Åh vad tråkigt besked. Men tappa inte hoppet!

Vet många som det ändå tagit sig för när de till sist bara hade ett ägg.

Man stressar och oroar sig så mycket dock.

På pappret såg ju allt ok ut för mig, fick ut 6 ägg och 5 befruktades. På insättningsdagen såg 3 bra ut och 1 av dem sattes in. De övriga odlades det vidare på men de klarade inte av en nedfrysning. Så ja, egentligen gjorde jag ju inget med de övriga äggen. Infrysning hoppas man ju på, men det är ju verkligen inget som lyckas för alla.
  • Karins08
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 10:49:16 följande:

Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

Kämpa på nu<3

Kämpa på! Håller tummar och tår för er!
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-25 19:36:15 följande:

Har du märkt av några graviditets symptom?

Inte något speciellt tycker jag.. har du?

Och ska du hålla dig tills den 3:e februari för att testa?

Tycker tiden går så himla segt!
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-27 15:46:19 följande:

Ah! Hoppas att du slipper överstimulering. Det verkar väldigt jobbigt! Lycka till på tisdag!

Min smärta igår morse var tydligen en äggblåsa som sprack. Gjorde galet ont. Var nästan på väg att ringa 112, haha! Men det gick över på en kvart typ. Sen hade jag lite mindre ont hela dagen och var nojjig. Vid insättning såg han vätska. Och då berättade jag om min smärta. Vad bra att du berättade för doktorn om det (han tyckte väl att jag skulle sagt det direkt). Men då sa han att vätskan kom från blåsan som spruckit. Idag har jag knappt ont alls. Fryser som fan bara. 37,8 i kroppstemperatur, men läste att progesteronet kan göra att man får högre kroppstemp.

Hehe jag hade 13 äggblåsor som sprack! Trodde allvarligt att jag skulle dö!

När jag kom tillbaka för återinförande kunde jag knappt gå och hade så sabla sabla ont hemskt var det!
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-27 16:16:33 följande:

Nje uppfattade det som att det inte var några konstigheter. Om det är vanligt vet jag inte. Vi pratade inte så mycket om det. Han pratar inte i onödan upplever jag det som ;)

De tömmer blåsorna på vätska vid ägguttag. Sen fylls de igen. Vet inte varför. Om det kanske är en liten släng av överstimulering? Nu gissar jag alltså bara.

Fast de tömmer inte de som inte är mogna tror jag. Jag hade ju 13 äggblåsor som inte vuxit till sig och ägglossningssprutan gjorde att de också sprack trots att de var omogna.
  • Karins08
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-27 17:03:06 följande:

Mens idag, så börjar med gonal f ikväll! Nervöst! Någon som vet hur ofta/när och om blodprov görs? Har för mig att min doktor på infomötet pratat om att jag ska lämna blodprov någon gång, men minns inte när i processen? Ska dit på onsdag för ultraljud, men tänkte om någon av er vet? :)

Jag fick lämna efter mitt första VUL!
  • Karins08

Hur går det för er andra?

Själv känner jag mensvärk och tror att jag kommer börja blöda när som

• Karins08

Kul att höra att det går bra för er andra!

Jag har börjat småblöda lite, inte rejält men typ bruna flytningar. Så jag tror det är kört för vår del...

• Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-29 08:42:47 följande:

Fast det kan du allt göra, det kan vara tecken på att det fäster oxå. Det behöver inte vara kört! Men jag förstår din oro.

Ja, hoppas du har rätt men det känns inte så

Gjorde ett grantest igår också och det var negativt (kanske lite tidigt men kunde inte hålla mig)
  • Karins08
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-29 09:59:18 följande:

Hoppas inte!!! Verkar ju finnas massa tjejer därute som tom haft mens trots graviditet. Vilken ruvardag är du på?

Håller tummar!!

Tack, känns bara lite hopplöst Vet ju att man inte ska hoppas för mycket, men har nog gjort det ändå.

Nu kommer det dessutom mer rött blod också, så tror mensen är på G. Min testdag hade varit på fredag.

Är på ruvardag 11
Svar på tråden IVF Januari 2017