IVF Januari 2017
Hej!
Jag hakar gärna på
35 år, kort protokoll, första ivf:et.
Började med sprutor den 4:e januari!
Hej!
Jag hakar gärna på
35 år, kort protokoll, första ivf:et.
Började med sprutor den 4:e januari!
Idag var jag på mitt första UL, måste fortsätta med sprutorna ett tag till då blåsorna inte hade växt så mycket. Så andra UL ska jag göra på fredag. Nån som har erfarenhet av det, hur många UL är normalt att göra innan. Har tagit sprutorna i 6 dagar med 350 enheter.
Vi började samma dag med sprutorna ????
Tycker oxå orgalutran är jobbig, klåda o gör faktiskt lite ont att ta.
Jag är jätte nervös jag hoppas verkligen att dom har vuxit endel så att det blir äggplock på måndag. Vart går ni nånstans?
VUL nr 2 genomfört idag. Det hade växt 3-4 mm sen sist men det finns många små som dom tror på så därför ska jag öka dosen till 275 tisdag, onsdag och torsdag. Så blir det ett nytt VUL på fredag. Då de troligtvis ger oss tid för äggplock på måndag som det ser ut nu. :)
Många som ska genomföra VUL på fredag ser jag :)
Hoppas det går bra för alla.
Ann-Sofie, 35 år, långa protokollet, äggplock v.3 (1:a försöket)
Så äntligen kom min mens och jag börjar med sprutorna imorgon. VUL på måndag och preliminärt äggplock v.4. Nu är det pirrigt, hur har ni andra mått under medicinering? Har ni jobbat som vanligt?
Jag ska börja med 131 menopur. På måndag lägger jag till orgalutran 125. Vad har du för doser?
Okej, jag tror att det är jätteindividuellt och att man får försöka känna efter.
Hej! Jag hittade denna tråden och tycker det är super kul att så många kan stötta varandra på denna resan! Jag heter Sandra och är 25 år. Har försökt bli gravid i nästan 3 år. Ska köra korta protokollet med sprut start till helgen förhoppningsvis, om mensen kommer som den ska.? det är våran första ivf, så jag är verkligen super nervös och uppspelt på samma gång ????
Jag kör genom en privat som har samarbete med fertilitetscentrum Gbg, precis när jag har tagit kan det kännas , liten svullnad och klåda men det är bara utav orgalutranen. Har börjat få molande värk ( mensvärk) normalt?
Kör inte samma protokoll.
Men även jag känner av den ökade dosen. Sover dåligt. Oftast som en mensvärk känsla på morgonen.