• Emsoff

IVF Januari 2017

Xantan85 skrev 2017-01-16 18:17:06 följande:
    Dom sa varken eller, min blåsor var ca 7mm-9-mm. Dom ringde sedan och sa att jag ska öka dosen på gonal F och sedan ska jagpå koll igen på Torsdag morgon. 

Jag hoppas att det är normal tillväxt och att vi får veta när vi ska gra äggplock snart, de är så himla svårt att veta när man aldrig har gjort nått liknande förut!! 
    Vi verkar vara väldigt lika i tid. Ska också kolla på torsdag nästa gång. Utgår du från Stockholm?
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-16 22:16:35 följande:
    Men va spännande!!! Jag känner mig bara så förvirrad av allting, vet liksom inte var jag ska vara liksom!! Men det läser sig nog!

Nä jag utgår från Sundsvall och ska göra plock och insättning i Falun! Du då?!
    Vet inte om du såg på Morgonsoffan i TV4 igår. Det handlade om IVF. Hon som kom långt i Mästerkock berättade om sin resa. Iaf så var det en läkare med där. Och hon sa just det att man ska försöka släppa på kontrollen och bara följa med. Svårt! Jag har ett väldigt kontrollbehov och vill veta nästa steg hela tiden. Problemet i det här är väl att nästa steg kan se så olika ut för olika personer. Även om du och jag nästan är i exakt samma skede nu. Så är det ju inte säkert att vi syns i Falun när det är dags för äggplock och insättning (även om det vore väldigt häftigt).

Jag har hemvård i Stockholm men kommer göra det andra i Falun.
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-17 06:53:45 följande:
    Ja det är ju så det är, att man bara ska följa med, men det är ju svårt att slappna av när man inte vet om allt ser/är normalt!

Jag ökade min dos till 150 igår på sprutdag 6, idag börjar jag känna lite molande i magen, längtar till torsdag då jag får se om de växt till sig, men visst borde det rimligtvis bli äggplock nästa vecka?!

Hur många dagar har ni tagit den andra sprutan som ska hindra naturlig ägglossning?
    Jag tar ingen annan spruta. Jag tar ett nässpray. Men jag kör långa behandlingen.
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-17 07:06:31 följande:
    Jag kör också långa, men jag har två paket av en annan spruta i kylskåpet också, och själva ägglossningssprutan! Vet dock inte när jag ska ta dom ???? men det säger dom väl ????
    Jaha!? Nä jag har bara den Ovitrelle. Skumt! Du får lova att berätta när/om du börjar ta dem.
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-18 00:34:40 följande:

Hej allesammans :) jag har precis startat en blogg om min ivf resa. Om ni är nyfikna så får ni gärna gå in och kika på den, och om någon annan också har en blogg om detta så går jag mer än gärna in och läser eran upplevelse :) nouw.com/bebisresan

Jag har också en blogg som jag skrivit sen senaste missfallet. Ska försöka damma av den. Det är bra för minnet! Det är ju ibland en lång och krokig resa till ett barn. Skönt att inte behöva minnas allt i huvudet.
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-18 08:22:15 följande:
    Ja men det är ju det! Man vill ju komma ihåg allt! :) Kan du länka till din blogg sen? :)
    Absolut! Just nu står det bara om missfallen och den dåliga läkarvården iom missfall och skrapningar. Återkommer när den är uppdaterad.
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-18 19:15:42 följande:

Vad kul det är att läsa om hur det går för er alla, jag håller tummarna som en tokig för er! 

Skoj med alla bloggar också, tack!  jag har ingen blogg, men jag skriver så ärligt och öppet jag kan på min instragramsida padda_blir_prinsessa heter jag där om ni vill följa mig!

VUL och blodprover för andra gången denna vecka i morgon! Nervös som fasen alltså!!! 

Blodprov och VUL här med imorgon. För andra gången! Hoppas på äggplock nästa vecka.
  • Emsoff
    ivfbullen skrev 2017-01-18 21:34:33 följande:

Ja du kanske har rätt, det blir nog så när vi är så många med. Tack för att du frågade <3

Jag fick min mens förra måndagen men den kändes inte som en normal mens. Ringde för att fråga om man verkligen kunde räkna det som en mens då det var så lite blod. Jodå ingen fara, kom för ultraljud imorgon och så startar du på kvällen. När man kom dit så berättade jag att jag hade fått nu ännu mindre blod. Nädå, ingen fara, kör igång med sprutorna sa de.

Nu 6 dagar med sprutor + 1 orgalutran spruta så var det dags för ultraljud. Oj då, det var ingen riktig blödning trots allt....

Irriterad över att de inte lyssnade på en från första början.

Men vad händer nu? Vänta på mens och sen försöka igen?
  • Emsoff
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-19 12:26:45 följande:

Hej tjejer!

Har följt er en stund här och nu hoppar jag också in i tråden om jag får:)

Jag är 40 år och har väldigt dålig äggreserv (amh 0.22) och vi har gjort 2 ivf behandlingar via Landstinget på Uppsala akademiska under hösten men med dåligt resultat.

Vi har bara fått ut ett ägg båda gångerna som blivit återinförda men inte lett till någon graviditet.

Nu har vi valt att göra några försök privat innan vi kikar på andra lösningar och efter att blivit nobbade från två kliniker i Sthlm pga av dåliga odds har vi nu träffat en läkare på Stockholm ivf som vill ge oss en chans:)

Så nu blir det långa protokollet med synarela och sen en rejäl dos med Menopur och Bemfola så nu är det bara hålla tummar och tår! Spraystart om en vecka!

Kul att läsa om era erfarenheter och resultat. Heja alla oss!!!!

Vad har den läkaren för initialer?
  • Emsoff

Äggplock för oss på tisdag! Mina blåsor hade idag växt till runt 15 mm. Och det var 6 som var tillräckligt stora.

Känns helt galet det här. Lite som om jag drömmer.

Svar på tråden IVF Januari 2017