IVF Januari 2017
Jag hoppas att det är normal tillväxt och att vi får veta när vi ska gra äggplock snart, de är så himla svårt att veta när man aldrig har gjort nått liknande förut!!
Hej allesammans :) jag har precis startat en blogg om min ivf resa. Om ni är nyfikna så får ni gärna gå in och kika på den, och om någon annan också har en blogg om detta så går jag mer än gärna in och läser eran upplevelse :) nouw.com/bebisresan
Vad kul det är att läsa om hur det går för er alla, jag håller tummarna som en tokig för er!
Skoj med alla bloggar också, tack! jag har ingen blogg, men jag skriver så ärligt och öppet jag kan på min instragramsida padda_blir_prinsessa heter jag där om ni vill följa mig!
VUL och blodprover för andra gången denna vecka i morgon! Nervös som fasen alltså!!!
Ja du kanske har rätt, det blir nog så när vi är så många med. Tack för att du frågade <3
Jag fick min mens förra måndagen men den kändes inte som en normal mens. Ringde för att fråga om man verkligen kunde räkna det som en mens då det var så lite blod. Jodå ingen fara, kom för ultraljud imorgon och så startar du på kvällen. När man kom dit så berättade jag att jag hade fått nu ännu mindre blod. Nädå, ingen fara, kör igång med sprutorna sa de.
Nu 6 dagar med sprutor + 1 orgalutran spruta så var det dags för ultraljud. Oj då, det var ingen riktig blödning trots allt....
Irriterad över att de inte lyssnade på en från första början.
Hej tjejer!
Har följt er en stund här och nu hoppar jag också in i tråden om jag får:)
Jag är 40 år och har väldigt dålig äggreserv (amh 0.22) och vi har gjort 2 ivf behandlingar via Landstinget på Uppsala akademiska under hösten men med dåligt resultat.
Vi har bara fått ut ett ägg båda gångerna som blivit återinförda men inte lett till någon graviditet.
Nu har vi valt att göra några försök privat innan vi kikar på andra lösningar och efter att blivit nobbade från två kliniker i Sthlm pga av dåliga odds har vi nu träffat en läkare på Stockholm ivf som vill ge oss en chans:)
Så nu blir det långa protokollet med synarela och sen en rejäl dos med Menopur och Bemfola så nu är det bara hålla tummar och tår! Spraystart om en vecka!
Kul att läsa om era erfarenheter och resultat. Heja alla oss!!!!
Äggplock för oss på tisdag! Mina blåsor hade idag växt till runt 15 mm. Och det var 6 som var tillräckligt stora.
Känns helt galet det här. Lite som om jag drömmer.