IVF Januari 2017
Jag ringde 1177 men hon sa bara att de kan inget om överstimulering i detta landskapet.
Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...
Milla8101, hur mår du? Har det avtagit?
Jag tog sista omgången lutinus i söndags iom att jag testade minus nu i måndags. Är det någon fler än jag som tycker att det känns ganska mycket i kroppen/livmodern/äggstockarna efter att ni testat minus och slutat med lutinus?
Själv så tycker jag det drar och att det känns som att man skulle kunna känna där de gått in på varje sida och punkterat alla äggen. Känns som att min kropp har kommit ifatt och först nu förmedlar att den håller på och läker och gör ont på div ställen.
Tyckte även mensen, som kom innan jag slutade med lutinus, var mycket kraftigare och rinnigare än vanligt. Men det kanske man kan förstå då man "matat" kroppen med hormoner för att slemhinnan i livmodern skulle växa på sig. Hade dock inte direkta menssmärtor i samband med mensen, som jag brukar ha.
Milla8101 Lycka till idag <3
Hej!
Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.
Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?
LIte om mig:
Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)
Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu.
Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej!
Håller tummarna för er alla!
Kram
//M