• Karins08

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-01-17 10:11:51 följande:

Då hoppas vi på ett positivt samtal idag.

Jag har ganska lång smärtgräns men nojjig blir ändå. Skriv gärna sen vad svaret blir.

Av mina 6 ägg så blev 5 befruktade. Så nu får man hoppas att de delar sig som de ska, exakt hur kvaliteten är får jag veta imorrn (evig väntan detta )

Och var inte nervös! Är säker på att det går bra och fikan efteråt var smarrig

Och du får också givetvis uppdatera, skickar positiva tankar till dig imorrn :)
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-17 12:11:12 följande:

Riktigt kul att vi är så synkade. :)

Hur känns det idag?

Lite ont i magen ännu, kan inte gå så snabbt känner jag Men annars känner jag mig helt ok! Låg hela dagen i soffan, med en värmekudde på magen :) och idag är jag tillbaka på jobbet.

Hur mår du och har du fått veta hur dina ägg mår? :) (jag mailade kliniken, kunde inte hålla mig)
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-18 11:23:18 följande:

Då var det min tur att skriva ifrån sjukhus sängen :)

Fick ut 6 st ägg vilket va väldigt bra, så 2 blåsor va för små. Hade tydligen 8 st blåsor.

Så på lördag är det dags för återinförandet.

Hur har det gått för er andra idag?

Grattis! Då får du vänta lite igen
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-17 14:17:39 följande:

Jag har ordentligt ont i magen. Glad att jag inte ska jobba hade aldrig funkat idag. I övrigt mår jag bra.

Vi får bara veta om något oväntat inträffar då ringer dem. Annars är allt oki menar dem.

Vad fick du för svar angående dina ägg?

Ångrade så klart att jag jobbade, har haft så sjukt ont i magen så trodde nästan inte de skulle sätta in något! 'En det gjorde dem

Hade 6 ägg ut, 5 ägg blev befruktade. Idag såg 3 ägg superfina ut och jag fick tillbaka det ägget som hade delat sig 6 gånger. Hur gick det för dig?

När får du testa? Jag får testa 3 februari
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-18 16:40:03 följande:

Antar att 6 gånger är väldigt bra. Jag ska maila dom imorgon och fråga om några har blivit befruktade, frös dom in några?

Lång väntan till 3 feb :) om det går vägen för oss så ska vi testa den 3 feb oxå.

Nej fryser gör de isf på lördag

Kände du av mycket av äggplocket?
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-18 17:07:29 följande:

Oj vilken lycka! Grattis till ett fint resultat.

Inte samma tur här. 1 enda som överlevt och delat sig. Dock långsammare än väntat. Så det blev inga till frysen, men får hoppas att jag fick tillbaka guldkornet nu.

Samma test dag :)

Några till frysen? Ja du kanske skulle vilat en dag till. Var rädd om dig. :)

Åh, nej, kändes det tufft att höra? Man hoppas ju alltid (fast jag försöker vara så negativ som möjligt så att jag blir överraskad positivt! )

Jag håller tummarna för oss båda! Och det kan ju mycket väl vara guldkornet ändå, man vet ju inte. Har en kompis som blev gravid just när de stoppade in ett som inte delat sig så snabbt. Och hennes sk guldägg innan hade inte tagit sig alls.
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-18 17:07:29 följande:

Oj vilken lycka! Grattis till ett fint resultat.

Inte samma tur här. 1 enda som överlevt och delat sig. Dock långsammare än väntat. Så det blev inga till frysen, men får hoppas att jag fick tillbaka guldkornet nu.

Samma test dag :)

Några till frysen? Ja du kanske skulle vilat en dag till. Var rädd om dig. :)

Och inga frysta ännu.. får veta det nästa onsdag först eftersom de skickar brev via post med info om det.. segt!
  • Karins08
    ammela skrev 2017-01-17 22:08:06 följande:

Första dagen med suprecur! Nu äntligen är vi igång!

Hurra! Hur känns det?
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-19 14:31:46 följande:

Äggplock för oss på tisdag! Mina blåsor hade idag växt till runt 15 mm. Och det var 6 som var tillräckligt stora.

Känns helt galet det här. Lite som om jag drömmer.

Vad roligt! grattis!
  • Karins08
    Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..

Hur många var stora eller nära? Sådär var det för mig, svarade inte på behandling och hade bara 4 ägg som var nära storleksmässigt. Men på måndag hade det hunnit bli 6 stora ägg!

Så håller tummarna att dina också spurtar lite under helgen! Men det är mycket väntande i det här, man hoppas så mycket och kan påverka så lite.

Var det landstingsfinansierat? För isf kostar denna omgång iaf inget och räknas inte med..
Svar på tråden IVF Januari 2017