• Karins08

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-01-11 21:17:39 följande:

Hade 7 blåsor och dom va allt ifrån 6,7 och 9 mm stora. Så det var ju inte så bra tyckte jag. Men det var oxå bara dag 6 med gonal -f och dag 1 med orgalutranen.

Skumt att de inte gjorde blodprov på dig då med. För att liksom dubbelkolla att du svarade som du borde.
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-12 07:07:52 följande:

Jag behandlas på distans i Falun kombinerat med hemvård i Stockholm.

Hur kommer det sig att ni valde Falun?

Har hört många som gjort det så är nyfiken!
  • Karins08
    ammela skrev 2017-01-12 16:01:56 följande:

Leva som gravid, iaf gällande andra mediciner (pratade med bm på sahlgrenska idag gällande det) så tänker att det gäller det mesta! Viktigast är väl efter insättning av ägg dock.

Hoppsan

Jag har ätit lite blodiga biffar och ostar..
  • Karins08
    ammela skrev 2017-01-12 18:20:52 följande:

Det tänkte jag också göra! Vet egentligen inte hur farligt det är... tänker mer undvika alkohol!

Ja, jag har också undvikit alkohol. Men just andra saker som inte är direkt skadliga har jag ätit av, så skönt att höra att nån tänkt likadant

Sen tror jag att sånt här är så olika också, i USA blir du ju dumförklarad om du dricker kaffe. Och Frankrike vet jag att det anses vara bra att ta sig ett glas rödvin då och då..
  • Karins08
    Xantan85 skrev 2017-01-12 18:37:17 följande:

Tack snälla! <3 

Ja 11 år är sjukt lång tid! Men nu jäklar sitter den! ;) 

Någon som vet hur långt det brukar vara till äggplock efter första sprutan? 

Oj, 11 år! Och vad bra kämpat att du lyckats gå ner så många kilon!

Och jag gissar på allt från 8 sprutor till 20 sprutor (jag fick 8 sprutor utskrivet och en vän fick 20 stycken så det beror nog på)

Om de inte hittar något fel, kanske du har bra värden?
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-12 19:38:20 följande:

Ja det tycker jag oxå, får fråga henne imorgon.

Fast iofs, det kanske syntes tydligt på dig? :)

Känner mig lite spänd för imorgon, hoppas ju lite på äggplock på måndag.. hur känns det själv? :)
  • Karins08
    ammela skrev 2017-01-12 19:39:47 följande:

Är ju så olika. Kaffe dricker jag men försöker dricka max 3 koppar per dag.

Har satt samma gräns

Tänkte nog inte ens så mycket på mitt kaffedrickande innan, men nu känns det som att jag lätt skulle kunna komma upp i fler.. Säkert bara för att man medvetet tänker på det!
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-12 21:13:23 följande:

Vi valde Falun pga flera anledningar. Jag kommer därifrån. Gjorde faktiskt deras webbplats för 16 år sedan ;)

Men den största anledningen är deras forskning på upprepade missfall. Nu fick jag inte vara med i deras studie, men de kan ändå en hel del om min problematik. Och att de har ett garantipris. Kostar dubbelt så mycket, men vi får (en stor del av) pengarna tillbaka om det inte blir något eller om jag får missfall.

Jag har ett barn sen tidigare. Och har sen vi började försöka med syskon fått 4 missfall i lite olika stadier.

Jag beklagar alla missfall Vad starkt av er att fortsätta kämpa, för det måste ju kännas fruktansvärt tungt.

Och jag hoppas Falun blir bra för er!
  • Karins08

Idag ska jag kolla hur mina ägg växt!

Hur har det gått för er andra som också gjort UL idag?

• Karins08
    Suss11 skrev 2017-01-13 12:39:52 följande:

Hej!

Jag har gjort 2 äggplock tidigare, kan säga att det första gjorde ont en 4 kanske och var verkligen inte så sugen på att behöva göra om det. Men pratade med läkaren och fick mer smärtlindring vid 2:a gången och då var det lugnt. Tydligen är de ibland restriktiva med morfinet för att man inte ska må dåligt efter, så sa de till mig iaf men vet inte om det stämmer? Kan tillägga att jag vid det tillfället mådde ganska dåligt och var rädd för ingreppet det kan ju så klart påverka en...

Hur många ägg har du fått ut tidigare?

Jag hade 9 stycken som hade börjat växa i måndags. Men jag har fått för låg dos, så mina ägg har inte utvecklats så som de borde. Har få stora ägg, min läkare sa att de borde vara minst 17 mm Känner mig både ledsen och besviken

Men det är svårt att veta om man ska boka in äggplock eller inte. Högre dos var liksom inte aktuellt hos mig just nu, utan det var isf avbryta och försöka igen senare.
Svar på tråden IVF Januari 2017