IVF Januari 2017
Hade 7 blåsor och dom va allt ifrån 6,7 och 9 mm stora. Så det var ju inte så bra tyckte jag. Men det var oxå bara dag 6 med gonal -f och dag 1 med orgalutranen.
Hade 7 blåsor och dom va allt ifrån 6,7 och 9 mm stora. Så det var ju inte så bra tyckte jag. Men det var oxå bara dag 6 med gonal -f och dag 1 med orgalutranen.
Jag behandlas på distans i Falun kombinerat med hemvård i Stockholm.
Leva som gravid, iaf gällande andra mediciner (pratade med bm på sahlgrenska idag gällande det) så tänker att det gäller det mesta! Viktigast är väl efter insättning av ägg dock.
Det tänkte jag också göra! Vet egentligen inte hur farligt det är... tänker mer undvika alkohol!
Tack snälla! <3
Ja 11 år är sjukt lång tid! Men nu jäklar sitter den! ;)
Någon som vet hur långt det brukar vara till äggplock efter första sprutan?
Ja det tycker jag oxå, får fråga henne imorgon.
Är ju så olika. Kaffe dricker jag men försöker dricka max 3 koppar per dag.
Vi valde Falun pga flera anledningar. Jag kommer därifrån. Gjorde faktiskt deras webbplats för 16 år sedan ;)
Men den största anledningen är deras forskning på upprepade missfall. Nu fick jag inte vara med i deras studie, men de kan ändå en hel del om min problematik. Och att de har ett garantipris. Kostar dubbelt så mycket, men vi får (en stor del av) pengarna tillbaka om det inte blir något eller om jag får missfall.
Jag har ett barn sen tidigare. Och har sen vi började försöka med syskon fått 4 missfall i lite olika stadier.
Idag ska jag kolla hur mina ägg växt!
Hur har det gått för er andra som också gjort UL idag?
Hej!
Jag har gjort 2 äggplock tidigare, kan säga att det första gjorde ont en 4 kanske och var verkligen inte så sugen på att behöva göra om det. Men pratade med läkaren och fick mer smärtlindring vid 2:a gången och då var det lugnt. Tydligen är de ibland restriktiva med morfinet för att man inte ska må dåligt efter, så sa de till mig iaf men vet inte om det stämmer? Kan tillägga att jag vid det tillfället mådde ganska dåligt och var rädd för ingreppet det kan ju så klart påverka en...