Hejo Svejo skrev 2017-01-02 21:51:39 följande:
Tankar..... alltså du har en TREmånadersbebis, och du har bråttom att hon sover själv...varför? Uppenbarligen är hon inte redo för det. Det är egentligen rätt lätt att ta hand om bebisar, om man lyssnar på deras behov och inte sina egna. Jag tycker det är väldigt intressant att veta varför hon måste somna själv tidigare? Är det jobbigt redan? Du inser att du har ett antal år framför dig där du behöver göra allt du kan för att ditt barn ska växa upp till en trygg och stabil människa? Pusha inte är mitt råd då.
Att hon ens sover i egen säng redan är lite förvånande, men visst, hon kanske inte sov bra med er eller nåt sånt (vilket eg går emot barns instinkt, men absolut, alla är inte lika...).
Jag tycker du tar och väntar in ditt barn, för poff helt plötsligt ska du se att det där kommer naturligt och helt av sig självt -när HON är redo för det och är trygg i det. Skulle inte det kännas lite bättre ändå?
Jag har inte bråttom. Förstår inte hur du kan tolka det utifrån min text. Jag är fundersam över varför hon kan sova i sin säng på dagarna och under nätterna men inte på kvällarna. Det var därför jag frågade, inte för att det är jobbigt för mig. Ofta är hon ju trött på kvällen men kan inte riktigt komma till ro förens alla går och lägger sig.
Jag blir på riktigt ledsen och samtidigt förbannad över att du verkar försöka få mig att få dåligt samvete "är det redan jobbigt, kanske inte sov bra hos er vilket går emot barns instinkter, lätt att ta hand om bebisar om man lyssnar på deras behov".
Jag lyssnar på mitt barns behov, jag skulle aldrig tvinga henne att sova själv om hon blev ledsen av detta men det har aldrig varit ett problem.